Speedmaster only VII

De subdials van die die Tokio varianten en de ST1 zijn ook meer parelmoer, wat ik mooier vind dan de witte subdials van de nieuwe rev panda (denk ik).

Ik ga ‘m wel passen zodra ie hier ligt, en dan leg ik m naast de ST1 voor een goeie side by side.

5 likes

20 likes

Denk dat de afleesbaarheid matig is bij de nieuwe Speedmaster, zilver glimmende wijzers op een glimmende zwarte wijzerplaat is niet meteen een groot feest.

Dat heb ik ook, mooie uitvoering maar de subdials zijn te wit voor mijn smaak. De glossy wijzerplaat is mooi, die zat ook in de 1957 50th uitvoering uit 2007. Ik dacht dat die plaat ook diep zwart is maar van emaille, en hij heeft een co-axial chronometer column wheel f piguet uurwerk. Dus geen 1861 variant.

en 10K is wel echt over de top voor mij, maar tja, ik vind 7K voor een Speedy al heel wat :smile: . Keramische lunette en saffierglas is toch niet bijzonder meer tegenwoordig ?
Enfin, het zal wel verkopen.

2 likes

Zeker niet. Ze hebben nu de versie van de huidige FIOS gebruikt. Groot verschil.

1 like

Kan je mij laten zien waar dat staat? Ik dacht dat het gewoon hetzelfde boxed saffier is als de oude Speedy Pro en niet het domed saffier van de FOIS.

Aldus Fratello

Dus maar weer stug verder knutselen dit jaar, gelukkig heb ik nog een mooie 1450 band kunnen toevoegen aan deze Applied Metal Logo Straight Writing versie.

Ik snap dat ze dit type deksel niet meer verkopen, het is een behoorlijk gedoe om die tekst recht te krijgen zeg …

9 likes

Het lijkt er toch sterk op dat de milky ring gewoon zichtbaar is🥲

6 likes

#metoo

Het staat nergens, maar onze opper Speedy expert Robert-Jan vertelt dit in zijn video. Kijk naar 1.49min

Zie mijn antwoord naar @JoBe, en ik heb de FOIS meermaals in m’n handen gehad en vergeleken met de saffier 3861, om te concluderen dat het vernieuwde saffier een enorme verbetering is.

1 like

Je bent heel stellig maar je bewijst het niet.
Ik weet vrij zeker dat het geen domed saffier is.

Okee, jij weet het beter dan Robert-Jan :joy:

Nee, ik vraag alleen of je het kunt laten zien dat het zo is. Want domed saffier zou voor mij een groot pluspunt zijn!

Maar “box style” spreekt het wel een beetje tegen.

Tnx Yong.
De SS dus niet. @Paraflex

3 likes

Lijkt alleen voor de moonshine te gelden:

2 likes

Excuses dat ik Robert-Jan op z’n woord geloofde

Dat snap ik natuurlijk.

Wel apart dat ze 2 verschillende crystals hebben gebruikt.

2 likes

10200 euro……ik vroeg het net de AI en dat is meer dan 90% stijging sinds de laatste 1861 en rond de 45% t.o.v. de eerste 3861. Terwijl de inflatie cumulatief 25-30% zou zijn tussen toen en nu……

1 like

Boefjes…

Ik heb de originele box nog. Wat nou, inflatie? :slight_smile:

2 likes