Speedmaster only VII

Ja, bijzonder verhaal.
Maar waarschijnlijk wel in volledige agreement met Omega dat ze daar de Holzer bracelet erop hebben gezet, gezien het Omega logo in de clasp.

6 likes

Beste Speedy fanaten, ik ben vandaag, zoals aangegeven, met de service van mijn eerste Speedmaster begonnen.
Het is de broad arrow speedmaster referentie 3594.50.
Ik hou voor mezelf een verslag bij tijdens de demontage.
Het is fantastisch om je eigen Speedmaster te servicen. Plus het zal me een berg aan kennis en zelfvertrouwen als beginnend horlogemaker geven.
20260120_151724
20260120_154729
20260120_153922
20260120_161657
20260120_163825
20260120_162836
20260120_164747
Tot zover de demontage begonnen op een Speedy tuesday :yum:

34 likes

Knap werk! Hoop voorspoed gewenst! :ok_hand:t2:

1 like

Mooi man :sunglasses:

2 likes

Veel succes! Leuk om te zien dus hou ons op de hoogte…

1 like

Wow, wat vet!
Succes en vooral heel veel plezier! :+1:
En ik zie je vervolg posts tegemoet.

1 like

Heel veel succes en vooral ook plezier met deze klus. Heel goed dat je een verslag bijhoudt.
Hou je ons op de hoogte van de vorderingen?

1 like

Vanmiddag, na het werk, de Speedmaster 125 omgedaan.

19 likes

Dat komt helemaal goed. Moet wel even afkicken van het feit dat ik nu maar over 2 speedmaster’s mag beschikken :flushed:
Maar daar kom ik zo overheen hoop ik

15 likes

Omega staat ook in JB Champion banden, die in de VS werden gemaakt. Had in de jaren '80 ook met de “Buy American Act” te maken waar er een bepaald percentage van het product in de VS gemaakt moest zijn (kan zomaar nu weer gaan gebeuren).

Het is wel interessant dat er '86 in de band staat, wat dus wel matcht met de periode dat het geleverd was. Nu gaan Mexico en authentiek niet echt samen, als je ziet dat daar zelfs complete nep Cartier winkelketens zijn geweest.

https://www.nytimes.com/1980/10/17/archives/cartiers-mexican-lookalike-reaches-political-status-cartiers.html

4 likes

Dit schijnt exact de reden te zijn van de Holzer bracelet. Vanaf de jaren '40 hadden ze in Mexico soortgelijke maatregelen. Horloges werden head-only ingevoerd en de bracelet lokaal gemaakt door bv. Holzer, J/M en Joskes, officieel goedgekeurd door de merken.

Zo heb je bv. ook de “Joskes” Jubilee band waar Datejusts op geleverd werden.

Overigens staat op die van mij helemaal geen “Holzer” of “Hecho en Mexico”.

Dus wsl gemaakt door J/M, maar het model noemen we nu “Holzer”. En hoe het precies zit met deze bracelet zal ik nooit te weten komen :grin:

8 likes

18 likes

14 likes

Hoe draagt dit horloge, is het een beetje comfortabel?
Er is een ander model iets kleiner dat ik gepast heb. Deze was op foto heel log en groot, aan de pols was het een mooi en comfortabel horloge.

Achteraf bleek hij niet helemaal orgineel te zijn. Dus niet gekocht.

11 likes

Die Omega Speedmaster 125 ref 178.0002 / 378.0801 ziet er groot en lomp uit, echter door de geïntegreerde lugs vallen de schakels direct in een fraaie kromming om de pols.
Mijn polsomtrek is 17cm en hij draagt supercomfortabel.
Beetje het idee van een Ploprof

Als je er eentje zoekt, ga dan voor een genummerd exemplaar.

14 likes

Deze blijft in m’n hoofd zitten.

Leuk ook om te wisselen naar Rubber

Wat zeggen jullie? Zal ik deze aanschaffen naast m’n Hesalite 1861?

19 likes

Goed plan. Mooi duo.

1 like

Omdat je al een 1861 hebt is de nieuwe reverse panda nog meer een goede toevoeging door de Nixon band die erop zit. Die is toch weer een stuk verfijnder dan de 1861 band.
(of is die porseleinen Speedy van de foto ook van jou?)

1 like

Ja… waarom niet? :grin:
Doordat die meer glimt is het een hele andere Speedmaster, dus gewoon doen.

1 like

Ik zeg doen. het is heel makkelijk om iemand anders geld uit te geven :money_mouth_face:

3 likes