Sinds dat ik hem weer opnieuw gekocht heb, heb ik hem al vrij veel gedragen. Momenteel zowel op de nylon band als op een rubberen band, maar ga hem binnenkort toch ook eens op de stalen band zetten. Die draag ook echt formidabel.
Zo’n Speedmaster is echt wel weer een goede aanvulling op mijn collectie. Heb er al meerdere gehad, maar zal hem nu niet meer zo snel wegdoen.
De 176.0016 heb ik in de box.
Blauw kom je weinig tegen.
Mooi formaat (40) en minder chunky dan de 125. Hij ligt wel wat vlak op de pols maar in de zomer met korte mouwen gewoon top
Het leuke is dat de moderne 3861 Speedmasters direct zijn gebaseerd op de Omega Speedmaster 105.012 die op de Maan is gedragen. Niet een heel originele evolutie van de Moonwatch ten opzicht van de 1861, wel de mooiste tot nu toe.
Zijkant van mijn bijna 60 jaar oude 105.012 (ook die snavel lugs)
Weliswaar is deze kast volledig geborsteld -ik had even niets beters- en het eenvoudig te zien aan de smallere zijkant van de kast bij het uiteinde.
De 1861 kast is hetzelfde als de 861 kast, op wat uitzonderingen na. Zo hebben de heel vroege 145.022’s ook nog het “snaveltje”, zoals deze 145.022-69 van Watchfid.