Ik ga m ook nog eens op staal zetten, maar Nylon heeft de voorkeur. Ondanks dat het geen goedkoop horloge is voelt ie op Nylon best onder de radar.
Ik merk wel dat ik vooral over mijn Speedmaster complimenten krijg van vreemden.
Ik ga m ook nog eens op staal zetten, maar Nylon heeft de voorkeur. Ondanks dat het geen goedkoop horloge is voelt ie op Nylon best onder de radar.
Ik merk wel dat ik vooral over mijn Speedmaster complimenten krijg van vreemden.
Bizar mooi horloge, maar met deze band lijkt hij eerder een Moonswatch ![]()
Gelukkig verschillen smaken ![]()
Ik vind het zo op het eerste gezicht wel een leuke combi voor in de zomer met korte mouwen.
We gaan het gewoon eens kijken als ik hem binnen heb, hoe deze combinatie bevalt. Wie niet waagt wie niet wint ![]()
Precies ![]()
![]()
Welke kast heeft deze variant eigenlijk? Is dat dezelfde als een 1861 of als een 3861?
![]()
Ik zie dat er al antwoord gegeven is op jouw vraag. @Watchstick_81 bedankt voor de extra toelichting. Weer wat bijgeleerd ![]()
Het leuke is dat de moderne 3861 Speedmasters direct zijn gebaseerd op de Omega Speedmaster 105.012 die op de Maan is gedragen. Niet een heel originele evolutie van de Moonwatch ten opzicht van de 1861, wel de mooiste tot nu toe.
Zijkant van mijn bijna 60 jaar oude 105.012 (ook die snavel lugs)
Ja maar nu wil ik ook een zijkant zien van een 1861!!
Vermoedelijk dezelfde als de 861?
Voila!
Weliswaar is deze kast volledig geborsteld -ik had even niets beters- en het eenvoudig te zien aan de smallere zijkant van de kast bij het uiteinde.
De 1861 kast is hetzelfde als de 861 kast, op wat uitzonderingen na. Zo hebben de heel vroege 145.022’s ook nog het “snaveltje”, zoals deze 145.022-69 van Watchfid.
Zo zie je beide variaties eenvoudiger denk ik:
Mooi hoor👌 Veel plezier ermee!
Weer wat geleerd! Thnx!! ![]()
Gefeliciteerd!!
Heel mooi. Van harte!