Gefeliciteerd, heel mooi horloge!
Gefeliciteerd! Top! De eerste op het forum? Wat is de eerste (of tweede of derde) indruk?
Gefeliciteerd!! Heel mooie aanwinst!
Nice
de eerste op HF vermoed ik.
Gefeliciteerd met je NA
![]()
Veel draagplezier en geniet ervan.
En blijf foto’'s posten hier zodat we mee kunnen genieten. ![]()
hij is mooi ![]()
Gefeliciteerd en veel plezier! ![]()
Bedankt ![]()
Staat je goed.
en mooi vast gelegd.
Hoe zit het met de leesbaarheid van de wijzers en van de subdials in verschillend licht?
De “standaard” Speedmaster 3861 heb ik ook even gehad, die is veel beter afleesbaar. Maar ik vond die al heel snel saai, minder premium en iets te groot (daarom vrij snel weg gedaan)
De Speedy voelt luxer, specialer, de wijzerplaat is echt uniek mooi. Absoluut heel erg glanzend zwart, maar zo diep, dat de rest eruit springt, de subdials zijn kraakhelder en goed afleesbaar. De wijzers en uurmarkeringen zijn heel goed helder en afleesbaar. Echter, in een bepaalde hoek en bepaald licht vallen de markingen (doordat deze gepolijst zijn) als zwart vlak weg tegen de wijzerplaat, niet storend, wel uniek.
Past dat bij een toolwatch, nee, die moet altijd goed afleesbaar zijn. Maar deze Speedmaster brengt wel die unieke en luxe ervaring die ik ook zoek in een horloge. Al blijven de afmetingen wel een ding, zeker omdat ik dagelijks een 37mm Patek draag die een heel stuk subtieler is.
De Patek heeft ook een glanzend zwarte plaat trouwens, en die heb ik even goed vergeleken. De platen hebben beide een zelfde glansgraad, daar vallen geen verschillen in op. Heel goed van Omega dus. De twee wijzerplaten hebben wel een andere tint zwart. Die van Omega is harder zwart, dieper zwart misschien wel. In de wijzerplaat van de Patek zit een tintje bruin/zwart, past ook wel beter bij de warme tint van de witgouden kast.
Gefeliciteerd, echt een goede keuze! Heel mooi model is het, in het echt zoals zo vaak nog mooier. Omega heeft hier denk ik wel een hit mee te pakken.
Mooi hoor! Ik ga vanmiddag even bij de AD kijken, ook nog naar de FOIS want die blijft ook hoog op de lijst staan. Ben benieuwd!
Benieuwd of de panda er is, bij de AD waar ik deze kocht was dit de eerste die was binnengekomen. Ik had die vooraf al gereserveerd. Komende weken kregen ze er geen meer binnen en levering was nog een beetje onduidelijk vanuit Omega.
De FOIS is ook prachtig, mooiere verhouding omdat deze net iets kleiner is. Vind alleen de fake patina van de lume niet mooi en de band is heeft een minder mooi en nog glimmender design…
Benieuwd wat jij ervan vindt, hopelijk wat mooie vergelijkende foto’s als dat kan ![]()