Na 5 jaar lang de 1861 Saphire Sandwich Speedy met veel plezier in roulatie gedragen te hebben had ik het idee dat het tijd was voor het ‘pure’ Hesalite. Speedy verkocht, Speedy gekocht en een jaar de Hesalite 3861 gedragen, ook in roulatie weer. Helaas raakte het mij toch niet genoeg, terwijl ik wel een fan ben van het verhaal er achter, dus ook deze moest weer het veld ruimen.
Het algemene design van de Speedy blijft ik echter mooi vinden en de NASA-connectie blijft ook een belangrijke bijkomstigheid dus wil er toch wel eentje in de collectie hebben. En daarmee kwam de 2024 FOiS om de hoek kijken. Heel anders, maar wel een Speedy, met ook een mooi verhaal. Ik was er uit. Maar toen was er ineens de nieuwe reverse panda! Die leek ook wel een echte stunner op de plaatjes en in de video’s. Keuzestress over horloges, het ultieme luxeprobleem…
Gelukkig had de AD ze allebei liggen en kon ik vandaag langskomen om ze te passen. Eerste conclusie: de FOiS is echt een unieke Speedy met, voor mij, een hoge funfactor, de reversed panda is heel mooi, sjiek, maar ook wat steriel. Keuze bleef lastig.
Totdat ik de witte Speedy om de pols van de verkoper zag. Bij het uitkomen in 2024 al veel naar gekeken, maar dacht dat de witte plaat te groot zou ogen op mijn relatief kleine polsen. De verkoper was zo aardig om mij zijn horloge, op de rubber band, te laten passen en dit was totaal niet het geval! Oogde niet groter dan de andere Speedy’s (al voelde de FOiS wel kleiner aan). En wat is die witte plaat mooi en oogt ook helemaal niet vlak, waar ik ook wat ‘bang’ voor was. Volgende week de witte Speedy op staal passen om te kijken of dat nog steeds zo’n indruk maakt, maar het lijkt erop dat door toeval de keuze nu de hele andere kant op gaat…
Heel verhaal en hier ook nog wat foto’s bij de AD. Het is ook wel een leuke hobby hoor
De Speedy is met recht een klassieker inderdaad en gelukkig is er ook voor iedereen wat wils! Het liefst zou ik ook helemaal tevreden zijn met de hesalite, is toch de OG, ook voor mijn gevoel, maar gek genoeg doet het 'm gewoon net niet voor mij. Het is niet anders!
De 1861 droeg ik ook regelmatig op rubber, mag wel wat wisselen inderdaad. De grap is dat ik de sub op rubber erg mooi vind, maar als ik 'm later weer op staal zet vind ik 'n weer nóg mooier
De panda was ook echt mooi, maar voor mij wellicht toch wat té misschien. Hoe dan ook nu even laten bezinken en volgend weekend maar weer eens goed kijken als de witte Speedy op staal er is!
@drh Strakke foto van een heerlijke moon. En die bracelet is echt prachtig.
Nu ik deze in het echt gezien heb weet ik dat ie i.r.l. nog mooier is.
Sjiel weet dat JoBe deze heel hoog op het lijstje heeft staan. Net als de Speedmaster Mark 2 2014 re-issue.
Sjiel wordt bedankt.
Graag gedaan. De silvermoon is moeilijk goed op de foto te krijgen, maar in real life doet hij zelf het werk. Op flatlink komen de brushed centrelinks goed uit de verf in combinatie met de dial.
Gefeliciteerd J! Prachtige aanwinst en onmiskenbaar die van Sjiel! Die zag ik niet aankomen, wel fijn dat het in goede handen is. Die GTG’s op zichzelf zijn de échte influencers aan het worden
Leuk dat het de eerste Ultraman wordt die airborn gaat? Ik verwacht wel wat cockpit foto’s!
Ik heb 'm vandaag ook weer even om, laatste keer was afgelopen zomer.
Deze is ook echt helemaal af! Ik vind het altijd prachtig op foto’s, alleen zijn witte of volledig silverachtige platen toch niet echt aan mij besteed. Zou deze mij op andere gedachten kunnen brengen? Prijs valt mee gelukkig.
Nee, ik eerst ook niet maar achteraf was deze keuze het meest logische. Zet ik nog uiteen in een klein NA topic. Klein, omdat iedereen hem toch al kent en Watchguy37 al het ultieme Ultraman NA topic heeft geschreven. Overigens wacht ik eerst nog op een bracelet to arrive.