Speedmaster only VII

Ja maar hij zal echt niet de enige zijn die dat zou zijn opgevallen.

1 like

Setje originele tritium wijzers opgehaald! En de gehele set is inmiddels naar de horlogemaker. Die ook nog een vintage setje subwijzers had liggen. Dat is toch mooi.

Horloge krijgt een volledige overhaul. Was ook wel nodig. Binnen waren enkele dingen stuk en roest. Glas, wijzers en bezel waren Mexico-style nep.

Paar weken wachten en dan komt er toch een mooie 145.022-71 Speedmaster aan :smiling_face_with_three_hearts:

Ik zie nu pas hoe slecht deze foto is.

17 likes

¡Ay, caramba!

Sjiel is heel benieuwd naar de Mexicaan!

2 likes

Snoopy op alcantara band :grin:

30 likes

Ben benieuwd naar het eindresultaat.

1 like

Nice.

De grijze alcantara die ik op mijn Speedmaster heb blijft verrassend mooi na 6 jaar dragen

2 likes

Mooie vondst, ik heb een tritium 321/861 teardrop gekocht, voor mijn mkIV. Bleek dat de bus diameter van deze 321 te klein was voor mijn mkIV. Door blijven zoeken en op een Franse parts store een hele set tritium wijzers voor mijn mkIV origineel Omega. Dure grap trouwens die tritium wijzers! Maar omdat ik de 321 niet wou verprutsen op de verkeerde speedy heb ik nou een paar mooie wijzers op voorraad.

8 likes

Ah top is dat. En erg duur inderdaad! Op eBay staan losse wijzers voor honderden euro’s. Zeker als je weleens aan horloges klust komt een stash aan onderdelen goed uit.

Bij die van mij heeft Snoopy de benen genomen :wink:

21 likes

Band zojuist binnengekomen. Maar ineens erop gezet om te kijken wat het is.

Ik vind het persoonlijk geen verkeerde combi en draagt zeker ook comfortabel :blush:

22 likes

Ziet er goed uit!

1 like

30 likes

27 likes

21 likes

31 likes

42 likes

Blijft een klapper.

1 like

Na vorige week een paar Speedy’s gepast te hebben was ik vooral weg van de witte. Deze was er echter alleen op rubber. Erg mooi, maar wilde ‘m ook met de metalen band proberen. Dat kon deze week en het viel niet tegen! Maar toch vind ik het contrast met de rubber band sprekender. Plan is dan ook om ‘m op staal te kopen en het rubber erbij te bestellen, best of both worlds :slightly_smiling_face:

Wat plaatjes:

Hopelijk binnen enkele weken om de pols!

32 likes

Beste plan!

1 like

25 likes