Speedmaster only VII

Goed idee! Ik deed het net andersom, maar resultaat is hetzelfde. Ik wissel regelmatig af, rubber en staal.

1 like

Leuk! Maakt je horloge toch elke wissel weer ‘nieuw’ is mijn ervaring met het wisselen. Deze band van Wristbuddy lijkt mij ook wel wat.

Vandaag eindelijk tijd kunnen maken om Speedies te gaan vergelijken.

Ik had sterke twijfel tussen de Hesalite en Sapphire versie en had ze nog nooit naast elkaar gezien.
Aansluitend wilde ik de FOIS '24 ook eens bepotelen en uiteraard de nieuwste telg van de Speedy Family.

Allereerst eens beide ‘gewone’ Speedies naast elkaar gelegd. Ik neigde sterk naar de Hesalite omdat ik een 3570.50 gehad heb.

Gek genoeg vond ik de Sapphire veel mooier ogen, beter afleesbaar en de beruchte Milky Ring heb ik IRL weinig gezien. Op de foto’s komt ie duidelijker naar voren lijkt het.
Daarbij de open caseback en opgelegd logo… win voor de Sapphire wat mij betreft.
:arrow_left: Sapphire, :arrow_right:Hesalite

Daarna de FOIS '24… wat viel die me tegen zeg :exploding_head:
De plaat is in het echt veel minder mooi dan op de foto’s. Ook de fauxtina is te donker naar mijn mening. Jammer, want ik had hier een ander beeld bij.

En ja… last but not least. De nieuwe reversed panda.
Poaahh, wat is dat een gaaf ding zeg. Echt goed in balans. Tikkie shiny, luxe en toch draagbaar.

Ik ben er wel uit denk ik. Het gaat de Sapphire worden en wellicht op termijn de reversed panda erbij, als er wat op de 2e hands markt verschijnen, want 10,2k vind ik echt veul te veul.

Alstu, nog wat kiekjes :vulcan_salute:t2:

47 likes

23 likes

Weinig leuker dan Speedy’s passen! Ik ga voor de witte, maar de panda staat ook op het verlanglijstje. Zelf vond ik de FOiS niet verkeerd, maar redt het niet bij de anderen.

1 like

Ik begrijp de witte helemaal. Ook echt een mooi ding. Maar voor mij wel als 2e Speedy.
Dus eerst maar even focussen op de ‘gewone’ variant.

1 like

Vandaag zijn de Omega prijzen omhoog gaan. Niet van de onderdelen, wel van de serviceprijzen.

Full service niet-chronograaf: 800 euro
Full service chronograaf: 1000 euro

Met dank aan @Horloge24 voor de heads up!

11 likes

13 likes

28 likes

Videootjes kijken , terwijl ik eigenlijk aan de slag moet :yawning_face:

24 likes

Iemand al een witte op een flatlink gezien?

29 likes

Ik heb deze 105.012-66 HF weer een paar dagen om de pols. Wat een heerlijk horloge is het toch. Eigenlijk verkeert het in zo’n mooie staat, dat het amper voelt als een Speedmaster uit 1967. Natuurlijk maakt de dunne 1506 rammelband daar snel een eind aan, daar merk je gelukkig niks van als je het draagt.

De 105.012 was de eerste Speedmaster met de twisted lugs en de dikkere pro kast. Dit is de close T wijzerplaat, samen met de HF kast een meer zeldzame uitvoering.

30 likes

Op Omegaforums nog niet voorbij zien komen, denk dat dat komt doordat de '57 te uitstekende endlinks heeft en de A11 het lipje.

Gelukkig, gister besloten om een 57 flatlink te bestellen en André een bericht gestuurd.
Hij wist nog niet zeker of de onderdelen mee gingen met de prijsstijging.

Binnenkort ga ik het proberen, nu een forstner op de normale maar wacht tot ik de 57 heb en die wil ik op de witte plaatsen maar heb wel mijn twijfels.

Foto’s van het web

Uitstekende endlinks van de 57 is op te lossen door de endlinks van de forstner flatlink te gebruiken.

13 likes

Afweging tussen volledig origineel of niet.

(Algemene opmerking en niet voor @YY77)
De A11 kan je wel passend krijgen door het lipje aan de binnenkant van de endlink weg te vijlen.
Of je dat wil is een tweede. :sweat_smile:
En je hebt dan geen quick adjust in de clasp.

Overigens, een veel gehoorde klacht over de Nixon (3861) band is dat ie vrij scherp kan aanvoelen om de pols. Ik moet zeggen dat de flatlink 57 scherper aanvoelt, vooral als je hem redelijk strak hebt staan.
Ook de rand van het Omega logo op de clasp is heel scherp. (Maar die draag je niet op de huid natuurlijk)

3 likes

17 likes

:stuck_out_tongue:

Ik vind het uitsteken geen probleem. En de “two piece construction” van de Omega eindschakels is echt wel veel mooier en strakker dan de namaak eindschakels. Je kan de eindschakel ook uit elkaar schroeven als je inderdaad dat lipje wilt reduceren of verwijderen.

5 likes

Flatlink is erg geslaagd. Iemand al eens de fully brushed flatlink bracelet van de Speedmaster Pilot gezien op de fully brushed kast van de ST1?

Daarmee verklein je het uitsteken toch niet? Of heb je het nu over de A11 endlink om die passend te maken?

Dat was een soort van mijn plan B.
Flatlink 57 volledig laten brushen en op een ST1 zetten.

1 like