Speedmaster only VII

Titanio e carbonio.

Omega Skywalker.

26 likes

En Colnago natuurlijk :star_struck:

2 likes

Vandaag de Speedy Tuesday (ST1) op de Nixon band gezet. Niks nieuws natuurlijk, behalve dat ik meteen naar de lokale goudsmit ben gestapt om de zijkanten te laten borstelen. De gepolijste afwerking vind ik niet passen bij de volledige geborstelde kast van de ST1. De goudsmit kwam met zwarte handen -van het polijsten- naar voren lopen en ik grapte dat hij dan ook meteen mijn band kon doen. Dat vond hij wel wat en ging meteen aan de slag. Ze kennen mij daar al langer :slight_smile: .

Dus een half uurtje later kon ik het alweer ophalen. Welgeteld 10 euro armer en nu de perfecte band voor de ST1! Helemaal top!

Bij deze het resultaat!

Ik heb deze “brushed” band en ook de “polished” uitvoering kunnen overnemen van een verzamelaar en ik heb nu ook de Mitsukoshi 3570.31 voorzien van de juiste band! Wat een verschil en heerlijk om te dragen. Daarom staat de volledige nieuwe Nixon band nu dus te koop in het blauwe gedeelte. Deze is dus nog steeds ongedragen :wink:

36 likes

Heel erg fraai zo! Zal ik je dan maar op koffie trakteren? :sweat_smile:

2 likes

Prachtig

1 like

Hoort een originele Mitsukoshi niet op een 1998 band?

1 like

Klopt! Die gaat de horlogedoos in en houd ik in goede staat…lees: zo’n hork van een band wil ik nooit meer dragen :smiley: . De voorloper 1498 die ik op mijn Modsukoshi had was wel fijn, omdat deze dunnere schakels heeft en naar 16mm verloopt.

Thanks en deal! :wink:

4 likes

Dat kan hij idd zeer goed hebben! Helemaal met die polished linkjes.

1 like

Klopt en volgens mij had jij het als eerste erop gezet, dus het idee komt niet uit de lucht vallen. Wel even wennen aan de scherpe sluiting, beetje eelt op de pols kan geen kwaad toch? :smile:

1 like

Seperates the men from the boys!

1 like

17 likes

Oh nooo, running out of time. :scream: Ultraman mode fading …

Back to reality …

30 likes

Zelfs het kleedje past erbij :laughing:

1 like

De Canon werd een beetje een oud beestje, dus was aan vervanging toe. De camera met alle toebehoren heb ik uitgeleend, dus ik heb een tijd geen foto’s meer kunnen maken.

Maar uiteraard heb ik me prima vermaakt met het uitzoeken van een nieuwe camera en lens. Ook het statief heb ik maar eens vervangen en omdat ik ben overgestapt naar een systeemcamera, mocht de tas ook wel vernieuwd worden.

Het zal jullie allemaal een worst wezen hahaha. Alleen de plaatjes zijn belangrijk. Vooruit dan maar. Het eerste plaatje wat uit de nieuwe camera is komen rollen.

35 likes

De oude foto’s zagen er beter uit.joking

1 like

Het is een prachtig plaatje J!

1 like

37 likes

Ik zie geen verschil met je oude camera, ik denk wel minder ruis en sneller werken? Bewijst wel dat creativiteit en compositie niet uit de camera komt. Wel het gebruiksgemak. Mooi!

1 like

Mooi man, door de scherptediepte lijken de bloemetjes wel Lego :crazy_face:

Nou… wat heb je gekocht dan?

1 like

Hahaha. Een Sony a6700 met een 50mm f/1.8 prime lens. Peak Design sling bag 3 liter, een statief van Smallrig waarbij je de camera helemaal boven het horloge kan hangen.
Nu zit ik nog naar wat andere lenzen te kijken haha.

7 likes