Speedmaster only VII

Echt een gaaf horloge… De moonface is echt heel mooi op die plaat!

1 like

Ja het is een mooi aanzicht en dan vooral vanwege de sednagouden PVD laag op de bruggen. Het nokkenwiel valt niet eens erg op, wel leuk om het te zien! En het hoort natuurlijk ook bij een legendarisch chronograaf uurwerk.

Thanks! Ik had 'm even rechts omgedaan omdat ik links de 321PT om de pols had :smiley:
Plaatje kwam zo goed uit de verf. Jouw “small moon” is ook echt een feest!

Ik zou ook niet kunnen kiezen en dat hoeft inderdaad niet gelukkig. Ik vind de Speedymoon wel het hoogtepunt uit de vintage collectie. 80s vintage ligt me wel. Ook niet heel veel keuze gelukkig haha.

Thanks! Ja dat metallic blauw doet het echt goed.

17 likes

Prachtige aanwinst!

En niks mis met deze foto. :+1:

1 like

Had hij daar niet ook andere wijzers bij?

Origineel is al mooi en iconisch maar dit maakt m toch wel af vind ik persoonlijk…

1 like

Wat een bom. :ok_hand:

1 like

Een van de ultieme toppers van het forum :star_struck:. Dat meen ik echt.

1 like

Zo wat een schitterende foto’s weer zeg. :star_struck: Eerst de 321 Meteorite en nu de Speedymoon :heart_eyes:

Welke uit de collectie wordt de volgende die een photoshoot krijgt?

1 like

Vandaag de o-ringen nog eens nauwkeurig erin gezet na een drukke tijd.
Het spleetje lijkt nu weg…

4 likes

Absolute topper!

La bomba! :smile: Dank je!

Leuk om te lezen en voor mij is het ook één van de toppers in de collectie.

Thanks! U roept, wij draaien :smile:. Welke zou je willen zien? De meeste heb ik al gehad voor de NA topics.

3 likes

Dat is waar, je hebt altijd mooie foto’s bij je NA topics.
DJ @Watchstick_81, ik heb een verzoekje voor je. :stuck_out_tongue_winking_eye:
De Omega Speedmaster Apollo 11 Moonshine 50th Anniversary is al een tijdje niet meer langs geweest volgens mij.

2 likes

Goedemorgen allen, fijne vrijdag! Ready for lift off :rocket:

20 likes

14 likes

De 145.022-71 op Holzer bracelet is klaar!

Hij is echt prachtig geworden. Ik heb deze in afbraak staat gekocht, originele en period correcte onderdelen gesourced en hem in januari naar Frans de Groot (Omega certified horlogemaker) gebracht. En het was echt een puinbak hoor. De bezel was nep, de wijzers modern luminova, binnenin waren enkele onderdelen weggeroest, de chronograaf deed het niet goed en de dial was vrij heftig gepatina’d door vele jaren in de zon. Naast dat het glas bekrast was en een deuk had in het midden, was de kast verder in goede staat. Ook de originele Holzer bracelet was in goede staat en precies op lengte voor mijn pols. Dat kan toch geen toeval zijn. Ik had al een tijdje een Speedmaster met deze bracelet op mijn verlanglijstje staan :v:

Anyway, er is een originele B2 bezel op gegaan, een correcte step dial (71 is het laatste model met een step dial), een correcte tritium wijzerset, vintage subwijzers en een origineel A1 glaasje in perfecte staat. De bracelet is gepolijst en op mijn verzoek zijn de middelste links polished gemaakt (zo staat de bracelet ook in MoonWatch Only en vind ik 'm het mooist). En natuurlijk een volledige service.

Voor:

En na!

Step dial :point_up: Op deze foto zie je btw ook het A1 “narrow loop” logo in het midden van het glas.

Was een erg leuk projectje. Het horloge heeft echt een 2e leven gekregen, 55 jaar na productie. En nu genieten!

42 likes

Heel mooi gedaan

1 like

Die is erg mooi geworden zeg. Heerlijk verhaal om te volgen de afgelopen maanden. Straalt weeral passie van uit zoals zo vaak hier :facepunch:

1 like

Wow, geweldig mooi! Echt een ‘klassieke’ Speedmaster die toch anders is. Heel gaaf.

1 like

Knap gedaan hoor. Die band is schitterend!

1 like

El Mexicano! Vet klokkie op hele vette bracelet!

2 likes