Dank je! Wil er nog een keer een extract voor halen, maar die service komt maar niet terug…
Volgens mij is 145.0022 (met twee nullen) de kastreferentie en 145.022 het horloge zelf.
Wat ik heb vernomen is dat twee werknemers onafhankelijk van elkaar alle microfiches scannen en enkel bij een 100% match, wordt het digitaal verwerkt in het Omega systeem. Hiermee wil Omega zeker zijn dat er niet mee gesjoemeld is, zoals Petros in het verleden vaak deed. Als het digitaal beschikbaar is, kan het ook sneller uitgegeven worden. Omega wilt niet eerder live gaan hiermee totdat alles digitaal is en volledig waterdicht is.
Pun intended ![]()
Afgelopen weekend eindelijk weer eens tijd gehad om de platina 321 Speedmaster op de foto te zetten.
Bij deze het resultaat. Wat blijven die subdials toch een schot in de roos ![]()
Mooie foto’s ![]()
Onwijs gaaf horloge!
Wat is dit een ongelooflijk prachtig mooi horloge…
Soortgelijk dilemma hier gehad, mijn eerste echte horloge was ook een Speedmaster. Wel een day-date dus dat maakt het niet dezelfde situatie als jou maar toch. Ook deze mocht het nest nooit verlaten (want eerste echte horloge
) toch ging de 3861 jeuken en heb ik na een paar jaar deze verkocht en bij een andere mijlpaal de 3861 gekocht en geen moment spijt van gehad.
Ik weet ook zeker dat ik in mijn geval de day-date in de kist was beland en weinig tot geen draagtijd meer had gekregen als ik hem had gehouden.
Uit eindelijk is het allemaal een kwestie van gevoel, maar ik zou zeggen: “als je jeuk hebt, moet je krabben” ![]()
Een van de ultimate Grails onder de Speedmasters, een endgame piece.
Prachtig horloge met een mooi verhaal. Van zowel de aanschaf, het garantieverhaal als wel de emotionele binding.
Sjiel wenst je er nog jarenlang plezier van, en heeft het idee dat na het serviceverhaal de liefde weer volledig is opgebloeid.
Dank jullie wel!
Het was even spannend, de liefde is altijd gebleven. En zelfs versterkt na de facelift ![]()
Nog eentje dan van deze “double stone” shiny Speedy:
Pffffffff ![]()
De diepte van deze plaat is moeilijk op de foto te zetten door deze amateur maar tot nu toe stelt ‘ie niet teleur!
Mooi resultaat ![]()
Prachtig met dat column wheel! Nog nooit eentje in het echt mogen zien, enkel de cam-lever versies.
Erg fraaie wijzerplaat…
Afgelopen weekend ook de Speedymoon 345.0809 (februari 1986; ongeveer 1300 van gemaakt) weer even op de gevoelige plaat (lees: iPhone sensor) vastgelegd. Hier gaat mijn hart ook echt sneller van kloppen, alles klopt eraan voor mij. Ook leuk dat er nu vier eigenaren op het forum zijn.
De originele blauwe zegel is nog deels zichtbaar.
Sunkissed!
Wat is het toch een geweldig horloge
ben er nog steeds ontzettend blij mee.
Mooie plaatjes! Jij bent toch niet links btw
Prachtig.
Als ik moest of mocht kiezen, dan deze Moon boven de 321P.
Gelukkig hoef jij niet te kiezen ![]()