Speedmaster only VII

145.0022?

1 like

145.0022?

1 like

Je wilt de nieuwe omdat deze mooier/beter is. Je twijfelt of de oude “award Speedy” daarvoor plaats moet maken. Ik zou even wachten en bekijken hoe jouw 1861 bevalt in de zomer. Op afstand zie je het verschil toch niet met de 3861 en je hebt de band al.

Foto: Fratello Watches

Mogelijk zijn de foto’s ook mooier van de 3861 die worden geplaatst en de Omega “pack shots” zijn ook tegenwoordig veel beter. Heb je de 3861 vaak gepast?

Mijn advies: alle seizoen afwachten en zien hoe het dan bevalt. En anders eerst de 1861 verkopen en van dat geld de nieuwe kopen (met beetje spaargeld erbij), dan heb je het in ieder geval doorgeschoven naar de nieuwe 3861.

2 likes

Eerlijk, mocht ik jou zijn. Even doorsparen, de nieuwe kopen op leder. Lederbandje op de 1861 en de stalen die je hebt op de 3861. Dan heb je standaard een op staal en eentje om leuke banden op te zetten!

Succes.

3 likes

@SpeedyJ heeft hem al sinds 2020, dus hij zal wel elk seizoen meegemaakt hebben :face_with_hand_over_mouth:

Naast elkaar passen en vergelijken is de beste optie. Dan weet ik welke er gaat winnen :wink:

Speedy Tuesday lunch break :champagne::fork_and_knife:.

13 likes

Ja dit is een 145.0022 die sinds de introductie van de PIC-code 3590.50 heette. Voor dit modeljaar (1989-1990) werden dus beide aanduidingen gebruikt.

De 3861 is de geupgrade 1861 moonwatch. Deze overlap is te groot ondanks het totaal andere uurwerk.
Het is maar hoe je het jezelf voorspiegelt.
Is de emotionele waarde het belangrijkste of kan je het zien als dat je zelf doorgroeit in het leven en dat daarbij ook een upgrade van je horloge hoort.
In je eerste Volvo, Audi, BMW, Ford of whatever blijf je toch ook niet rijden. Dan ga je ook voor de luxere variant. (of gaat deze vergelijking mank :sweat_smile:)

Dan maar een polletje. Vindt iedereen altijd leuk.

Welke Moonwatch? (zonder ze beide te hebben)
  • Oude dierbare 1861 houden “ik kan je niet missen :face_holding_back_tears:
  • Oude wegdoen en 3861 erin “upgrade my life :muscle:t3:
0 stemmers
2 likes

Dit dus. Ik draag de 1861 (wel met de mitsukoshi dial) om die rede alleen op leer en de 3861 alleen op staal!

Haha ja dat is ook waar! Alleen blijft dan de vraag hoe lang deze “upgrade kwestie” speelt. Ik heb ook mijn 1861 verkocht om een vintage 861 te kopen. Dat is ook geen upgrade in uurwerk of al die andere details, wel een gevoelskwestie. Voor mij zijn die tritium indexen en de lange S en R veel mooier en daarmee de beleving ook beter. Dus dat kan met die 1861 ook het geval zijn als daar meer beleving (of emotie) aan hangt.

Nu heb ik er ook meer dan één natuurlijk… :sweat_smile:

18 likes

19 likes

Vandaag maar weer eens op origineel leder.

16 likes

Naast de heerlijke band, vind ik de step dial toch ook een groot verschil met de 1861.

Ik heb ‘m nu een jaar of 3, nog geen seconde spijt.
Geen enkele andere Speedmaster is zo lang gebleven.

22 likes

24 likes

20 likes

16 likes

Bijzonder dat de nieuwe reverse panda in het blauwe gedeelte na 5 dagen nog niet weg is.

2 likes

Los van de goede aanbieding, is het toch best geld :sweat_smile:

1 like

Zo lang er twijfel is je eerste Speedmaster niet wegdoen.
Als het zo moet zijn dan komt die nieuwe uitvoering er toch wel.
En neem dan de witte. :slightly_smiling_face:

De “moustache” trikkerde me. Ik heb een 145.0022 uit 1982 en de lange S en R vallen me gelijjk op. Mooie klok trouwens👍

1 like