Dit is een 10th Anniversary Apollo 11 wijzerplaat in een moderne 3861 Sapphire…
Klopt! Ik heb de wijzerplaat van hem overgenomen!
Geweldig! ![]()
Dank en ja!!! 1 van mijn beste horloge aankopen sinds de hobby) verslaving.
Absolute blijver.
Mooi gedaan, gefeliciteerd met je aanwinst ![]()
Goedemorgen allemaal en een fijne #SpeedyTuesday
En Happy Lunar New Year ![]()
Dat het jaar van de
(vuur paard) jullie en jullie dierbaren geluk, voorspoed en vooral gezondheid mag brengen. ![]()
En natuurlijk veel leuks op horlogegebied ![]()
Dus vandaag mijn rode horloge om, het horloge dat de horloge hobby bij mij heeft aangewakkerd.
Doelstelling voor het komend jaar, het horloge potje vullen en proberen voor de volgende Lunar New Year de Rising Sun aan te schaffen.
Ik had geen idee dat je nog relatief nieuw bent in de hobby. Dat liep snel uit de hand
. Kennelijk doet de moonswatch dan toch wat er van verwacht werd. Gelukkig nieuwjaar ![]()
![]()
en gelukkige speedy tuesday!
Hopelijk dan ook de wijzers! Dat was nog een heel ongewild avontuur voor Han ![]()
Fijne ST en gelukkig Chinees Nieuwjaar voor jou.
Ik zie dan altijd zo’n blikken kistje met een muntgleuf in het deksel voor me.
Eind van elke week trek je de broekzakken binnenste buiten en de muntjes die er dan uitvallen gaan in het blikje. ![]()
Op naar de rising sun!
Thanks ![]()
Het is inderdaad hard gegaan. ![]()
Bij mij heeft de MoonSwatch inderdaad zijn werk gedaan.
Thanks J ![]()
恭喜發財!
Vandaag is het nieuwe maan dus happy new moon. ![]()
Happy Speedy Tuesday voor alle Speedmaster freaks.
En Ramadan Mubarak voor alle moslim broeders.
Sjiel wenst u allen een fijne dinsdag.
Het is tijd voor een Dilemma Dinsdag en ik ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken.
In 2020 heb ik mijn eerste Speedmaster aangeschaft als beloning voor het afronden van mijn studie en de start van mijn werkende carrière. Het ging om referentie 311.30.42.30.01.005. Voor mij echt een mijlpaal en mijn eerste serieuze horloge.
Eerlijk is eerlijk: ik vond de band van dit model altijd wat lomp ogen. Om dat op te lossen heb ik de nieuwere band van referentie 310.30.42.50.01.001 besteld en deze op mijn ‘oude’ Speedmaster gezet. Dat maakte voor mij al een wereld van verschil.
Toch bleef de “nieuwe” Speedmaster (ref. 310.30.42.50.01.001) ergens in mijn hoofd zitten. Deze heeft standaard de verfijndere band, de step dial, het nieuwe uurwerk en een subtiel aangepaste kast waardoor hij in mijn ogen net wat minder lomp en wat eleganter oogt.
En daar zit het dilemma…
Verkoop ik mijn eerste Speedmaster, mijn eerste echte horloge om de nieuwe referentie aan te schaffen?
Aan de ene kant zegt mijn verstand: de nieuwe is objectief gezien technisch beter en esthetisch meer naar mijn smaak. Aan de andere kant zegt mijn gevoel: hier ga je spijt van krijgen.
Ik ben heel benieuwd hoe jullie dit zien.
Zouden jullie je eerste Speedmaster/horloge verkopen voor de “betere” opvolger? Of moet je zo’n eerste gewoon koesteren?
Ik hoor graag jullie gedachten! ![]()
Ik heb een 3570.50 gehad… dat was m’n grail die nooit meer weg ging. ![]()
Inmiddels is ie al een tijdje weg, en zijn er weer een aantal andere horloges gekomen en gegaan.
Een ding is zeker; dit jaar komt er een 310.30.42.50.01.002 (saffier) voor terug.
Hoofdzakelijk vanwege dezelfde redenen als jij. De kast is gewoon beter qua vorm, de band is een wereld van verschil en de step dial oogt wat mij betreft mooier dan de plaat van een 1861.
In mijn achterhoofd wist ik altijd dat ik een 3861 zou terugkopen op termijn.
Ik kocht zo’n beetje rond dezelfde tijd als jij dezelfde referentie. Kan me dit herinneren omdat jij toen tijdelijk heel actief was op HF, nu wat minder als ik het goed heb. Ik heb ook onmiddellijk de band vervangen door een NOS 1171. Die Speedy heb ik inmiddels echter alweer vervangen. Ik heb juist de beweging richting neo-vintage gemaakt, met eerst een 3590.50 met zachtgele lume en kort daarna eentje met wat zwaardere patina en 1450 band.
Mijn antwoord: je moet de Speedy hebben die je het liefste wilt, als ik het kan inschatten is dat nu de 3861 en niet de 1861.
Plaatje voor de sfeer:
Persoonlijk vind ik alle nieuwe aanpassingen prima aan het ontwerp van de Speedmaster , vaak ook inderdaad beter. Echter toen de 1861 swiss escappement werd vervangen door coaxiaal vond ik dit wel echt jammer. Nu is alleen de naam nog t zelfde.
Daarom draag ik de First omega in space
Lang verhaal kort , ik zou t bij de oude Speedmaster houden
Daar ga je toch spijt van krijgen denk ik. Gewoon een jaartje sparen en alsnog de 310.30.42.50.01.001 erbij kopen. Er zijn er hier die gekker doen dan 2 zwarte speedmasters in de collectie houden
.