Zit er geen wifi op die camera?
Geweldig!
Ik wist niet van het bestaan van dit boek, ziet er geweldig uit!
Op een of andere manier is de Speedmaster plaat zo fotogeniek, echt zo fijn om die plaat te fotograferen:
Je hebt nu het perfecte research boek om eventueel een aan te schaffen ![]()
Heerlijke foto’s!
Jawel en ik kan ze ook wel draadloos overzetten, maar ik vind de app alles behalve gebruiksvriendelijk haha. Geen idee of het ook zo is, maar ik hoor hier en daar dat als je de foto’s draadloos overzet, je altijd wat kwaliteitsverlies hebt.
Enneuh… het is gewoon een goed excuus om een nieuwe telefoon te halen ![]()
Helaas hebben ze hem niet op voorraad, dus dat komt later wel.
Mooie foto’s
nice
![]()
‘n Tijdje geleden de Spiralwinder caseback gemonteerd, vast en met de 2 o-ringen, op de 357050.
Heel mooi en comfortabel, maar…
Vandaag na een regenachtige, vochtige, dag zag ik iets condens!!!
Direct opengemaakt en de condens was snel weg.
Maar nu blijf ik denken: “Is ie wel goed dicht?”.
Het uurwerk heeft ietsje speling.
Op m’n vorige Speedy 357050 monteerde ik ook zo’n caseback van Spiralwinder en nooit problemen mee gehad.
Is dat kleine spleetje tussen kast en caseback normaal?
Ik ken de details niet van de caseback en o-ring etc, maar wat ik wel weet, is dat je voor een goede dichting in sommige gevallen idd een kleine opening hebt tussen de 2 delen.
De o-ring is dan niet geheel platgedrukt, waardoor je iig een dichting creëert. De o-ring zorgt voor de dichting, het deksel op de case niet.
Als je bijvoorbeeld het deksel zonder weerstand op de case kan draaien, is het onzeker of de o-ring zijn werk doet.
Een kleine beschadiging of vervuiling op de o-ring of contactvlakken kan een ‘lek’ veroorzaken. Of een haartje bijvoorbeeld.
Dat hoort niet, bij mij sluit het keurig aan, heb je wel de juiste versie want met de tekst erop is toch alleen voor de nieuwere 3861 kasten ?
Als ik nu naar mijn Speedmaster 321PT kijk, is dat “spleetje” veel minder aanwezig. Ik denk dat het toch niet goed afdicht en/of de o-ring niet de juiste is (te dik). Of er is meer aan de hand, want waarom dan condens aan de voorkant?
Volgens mij is condens ook vocht dat je hebt opgesloten en verdampt door de warmte van je pols. Ik heb mijn niet waterdichte 321 ook al eens onder de kraan gehouden om af te spoelen en daar gebeurde helemaal niks mee. Zit wel de juiste pakking in uiteraard, nadat het uurwerk onderhouden is.
Heb je de o ring gesmeerd met Silicone vet?
Het kan gebeuren dat hij niet goed op zijn plek zit of verdraaid is. Ik zou er de originele o ring in doen en laten controleren bij een horlogemaker. Zou zonde zijn als het vocht blijft zitten.
Hier ook mijn laat kerstgeschenk opengedaan! Het is toch wat speciaal! Even de 1991 speedy erbij gezet, birthyear speedy 🫶🏼
Originele ringen gemonteerd maar ik twijfel nog of de binnenste er wel of niet in moet.
Intussen in Wallonië rondgewandeld:
Aha favoriet van mij! BIERE DES AMIS. ![]()
Ik doe nu ook mee… nog niet helemaal hoe die moet en de foto lukt ook nog niet echt maar toch maar even delen.
Mooi ding! Welke is dit nou?