Speedmaster only VII

22 likes

Speedy op leer vandaag!

17 likes

Begonnen aan het chronograaf gedeelte, de motor loopt top!

20 likes

23 likes

19 likes

20 likes

17 likes

23 likes

15 likes

18 likes

Nog eentje vandaag. Zoek de verschillen…

Links een 145.022 uit '88. Rechts een 345.0808 “Copper” uit '87. Speciale uitgave van het 861 uurwerk, genaamd 863. En de eerste stalen Speedmaster met een zichtbodem. Genummerd en 1 van 1000.

Mooi toch :smiling_face_with_three_hearts:

30 likes

Twee over twee vs dertien over vijf. :crazy_face:

5 likes

Wat mij direct opvalt is het verschil in breedte van het zwart van de bezel.
Aan de buitenkant van de cijfers op de bezel van de 345.0808 “Copper” zit minder zwart.
Vergelijk het zwart bij de 80’ maar.

2 likes

13 likes

Was mij ook opgevallen idd! En de bezel ring heeft een iets dikkere rand. Vind t wel gaaf, iets robuuster

1 like

:rofl:

Mooie vondst, is deze toegevoegd aan de collectie?

Net even een googletje gedaan wat de verschillen zijn tussen 861 en 863 uurwerken.

• Finishing & Appearance: The 861 has a more utilitarian, raw, or copper-colored finish, while the 863 features gilded (yellowish) plating, Geneva stripes (Côtes de Genève), and polished, beveled edges.
  • Chronograph Brake Material: The 863 uses a metal brake, whereas the 861 (generally) uses a Delrin (plastic) brake.
  • Jewel Count: The 863 typically has 18 or 19 jewels (designed for smoother operation under display backs), whereas the standard 861 has 17 jewels.
  • Application: The 861 was used in standard Speedmasters with solid case backs, while the 863 was designed for exhibition case backs.
3 likes

Avondwissel :smiling_face_with_three_hearts:

25 likes

Er staat eentje op OF te koop (van Sander aka Aludic aka Speedybirthyear gewoon binnen de NL landsgrenzen) mocht iemand geïnteresseerd zijn;

6 likes

Ja :ok_hand: ik wilde graag m’n collectie wat optimaliseren en 1 van mijn 2 145.022’s ('71 en '88) vervangen voor een basis, maar speciale Speedy. Liefst met een zichtbodem. Dat is dus deze geworden. En de '88 gaat vertrekken.

6 likes

Leuk, zoveel speedmasters in de zee. Het wordt alleen maar moeilijker wat wel en wat niet :upside_down_face:

2 likes