![]()
Nice
geniet van deze bijzondere Speedy. Je weet ze wel te vinden. Ben benieuwd wat de volgende gaat worden.
Ben nog maar een rookie maar wat gaat de Speedy rabbithole diep.
dat dus
Nou dat idd. Ik vraag me altijd af waar echte verzamelaars hun waar vandaan halen.
Leuk ding.
Hier heb ik wel 5k voor over
De '87 blijft he
Thanks! Ga ik doen.
Waar de échte het vandaan halen weet ik niet
maar deze komt van Watchfid. Van de schrijvers van Moonwatch Only. Ze leveren ook een boekje erbij waar info in staat over de originaliteit, staat, alle onderdelen en foto’s net als in MO
Er staat er nog 1 (een full set) bij Vintage Masters te koop, die overigens ook van Sander afkomstig is.
Proberen is leren ![]()
Dit klopt trouwens niet helemaal. Er is 2x een batch van 1000 863’s uitgebracht met een zichtbodem. De eerste met koperen plating middle/ late 80’s en in de 90’s nog een keer met gilded / goudkleurige plating. Die 2e is goed verkrijgbaar ook.
Ik loop al een poosje na te denken over een Speedmaster naast m’n 3861 saffier. De 3861 is top en erg zorgeloos in gebruik.
Ik mis alleen soms een stukje karakter dat oudere, zeker tritium, Speedies veel meer hebben. De lange S en R, de opmaak van de tekst in een driehoek, vanille/oranje achtige markers en wijzers, hesalite en dan dat op leer. Enfin, jullie snappen het wel. Ik denk dat zoiets prima naast een 3861 kan.
De Mark serie is afgevallen; ik verwacht dat die case shapes 'm voor mij niet doet en die klassieke Speedy case is toch top. Reduced serie is mooi maar met 18.5 cm pols prefereer ik toch de wat grotere case. Ik lees graag hier over de exoten met maantjes, oranje wijzers en koperen plating en dergelijke maar deze zijn in goede staat voor mij een stap te ver (lees; te duur). Maar welke referentie zou het beste zijn naast een moderne 3861? Een goede 145.022 zoeken?
Denk dat er binnenkort wel een 145.022 te koop is ![]()
Ja maar wat je beschrijft zit ook allemaal in een 3590.50 (145.0022 kast) van jaren 80/begin 90.
Zoals die van mij:
Ja, dit heeft idd alles wat ik zoek ja. Prachtig!
Dat is dat toch de 2e die bij hun vandaan komt toch? Je had toch via watchstick_81 ook al eentje die bij hun vandaan kmt toch? Of ben ik in de war met een ander lid?
Mijn '88 145.022 heb ik daar inderdaad ook gekocht. Ik vind dat boek erg gaaf en het is fijne dealer. Extra leuk ook dat we ze nu een beetje kennen van de Speedmaster GTG ook.
Helaas voorlopig niet. Ik heb hem in de kluis gelegd, omdat ik de intentie heb hem aan mijn zoon te geven als hij 18 wordt. Duurt nog even ![]()
Zo help je hem wel meteen aan het meest verslavende spul ![]()
Zeker, hoop dat het 4e deel dit jaar uitkomt van MWO. Zou wel wat zijn als dat bij een eventuele Speedmaster GTG announced wordt net als het Dial boek van hun.
Nice, meteen met een knaller beginnen. Soortgelijk plan heb ik met mijn 3861 die voor mijn zoontje is. En lekker zelf dragen en op de papa zoontje dagen/momenten.
Mijn hele collectie heb ik op papier al verdeeld onder mijn 2 neefjes en 1 nichtje maar ik draag ze gewoon tot 'n geschikt moment.