Goed weekend
.
Incoming
!
Nice, you go girl. ![]()
Lekker hoor
![]()
Dank.
Dit is wel precies waar ik naar opzoek was met een bonusverhaal met het 863 uurwerk en genummerd.
Niet mijn foto of pols trouwens.
Het kriebelt hier ook gemenig. Zeker sinds de posts van ondermeer @drh en de GTG van @Watchstick_81 enzv.
Maar begin dit jaar ging de beslissing uit naar optimalisatie en onderhoud (wat menig soms vergeet). De 105.12-66 die ik bekwam via het forum had een onbekende service historie. Het loopte goed en zonder problemen maar beter te vroeg dan te laat denk ik dan.
Na enkele maanden zoeken naar de juiste persoon voor de service (in Belgie), kwam ik goed terecht. Af en toe een update met leuke foto’s van de horlogemaker en ik hoop dat hij snel terug is. Het was hoogtijd voor een onderhoud!
Een volledige service en een refurbish van sommige (nodige) zaken. Ik ben benieuwd!
Ben ik te voorzichtig, of ziet dit er wat ongeorganiseerd uit?
Ik heb hoegenaamd geen idee of vergelijk. Verklaar je nader ![]()
Met in elkaar zetten is het vooral belangrijk dat er niks overblijft ![]()
Ik zie vaker van die verslagen en video’s van services waarbij alles netjes geordend ligt. Wijzers netjes bij elkaar, elke onderdeeltje dat per montagestap bij elkaar hoort, de wijzerplaat in een apart stolpje, alles in meerdere bakjes apart, ik noem maar wat.
Misschien is het mijn OCD maar hier word ik wat onrustig van ![]()
Facts… het is gelukkig geen Ikea of Lego met reserveonderdelen
Dat zou wel een goede zijn van de ontwerpers. 2 kleine schroefjes die niks doen verbergen in het uur werk. En dan met terug zetten maar verbaasd zijn dat je wat over hebt en toch werkt het uurwerk zoals het moet
Zolang er orde is in je hoofd en dat helpt om het terug in elkaar te zetten dan maakt het niets uit hoe het ligt. Ik vermoed dat dit net na de reiniging was waar de onderdelen samen kwamen.
Iedereen zal zijn manier hebben zeker?
Ik heb er wel vertrouwen in, benieuwd als hij terug is!
Dat die snel maar vooral lekker weer fris en fruitig terug komt zodat je ervan kan genieten. Wel tof dat je zo op de hoogte wordt gehouden. Leuke foto’s, bedankt voor het delen.
Mijn Speedmaster is weg voor een beurtje. Tijdens het starten van de chronograaf stopt het gehele horloge met lopen. Een bekend kwaaltje van de eerste series 3861 wat ik las. Hopenlijk interpreteren ze dit bij omega ook zo en is het garantie.
Hoe oud is die nu dan?
Januari 2022 dacht ik, goede 4 jaar.
Dat komt wel goed, mijn A11 werd na 3,5 jaar onder garantie gerepareerd met hetzelfde probleem. Zo heb je er een gratis service uit en is je portemonnee pas over 8 jaar aan de beurt.
En je hebt straks een travelcase erbij.