Speedmaster only VII

Wat mooi! Ik kreeg mijn horloge terug van Omega zonder gravelcase, maar in een plastic zakje en ze zeiden dat Omega gestopt was met het geven van Travelcases. Ik vond het er wat armoedig uit zien!

1 like

Dat snap ik. Misschien maakt het uit waar het horloge naar toe wordt gestuurd? Al heb ik overigens geen idee waar mijne is geserviced.

De mijne werd naar Zwitserland gestuurd en de dealer schreef me dit: “Hiervoor kwamen de herstellingen inderdaad in een soort rode Omega doos, door enkele interne veranderingen bij het herstelatelier van Omega merken we nu dat de herstellingen in een watchpouch terugkeren.” Die watchpouch is een soort zakje ipv een mooie doos.

1 like

Goede vrijdag allemaal en een fijne dag.

32 likes

17 likes

Gaat de originele Moonwatch ook mee op de Artemis 2 missie? Of alleen de x-33 quartz versie?
Ik dacht nl dat de OG speedy nog steeds voor ruimtewandelingen gebruikt word.
Gebeurt op deze missie natuurlijk niet. Deze missie is een duur rondje om de kerk. Maar wel ontzettend gaaf dat er in mijn tijd weer mensen terug naar de maan gaan!

24 likes

26 likes

20 likes

Dat heb ik idd ergens gelezen ja.

Hopen dat ze nu kunnen bewijzen dat de aarde plat is :rofl::disguised_face:

2 likes

21 likes

18 likes

Heeft deze een fijnafstelling op de gesp?

Fantastisch

1 like

Is het allemaal goed gegaan met de restauratie Lior? Ik had begrepen dat jouw Mark III naar de vintage afdeling ging in Zwitserland en dat het wel 9 maanden zou duren. Over het opwinden: geef het horloge met losgedraaide kroon eens een slag of 30, 40 en ga hem dan eerst een paar dagen dragen. Kans is groter dat het automatische uurwerk het goed bijbeent wanneer hij al even goed op weg is. Dan verwacht ik als je hem weglegt wel een gangreserve van 40 / 45 uur. Heb je de kast nog laten polijsten? Ik zag een foto voorbij komen waarop ik het niet zeker wist. En de bracelet? Nog een goeie fit kunnen krijgen?

1 like

Bedankt :pray:

1 like

Nee deze heeft een vlindersluiting.
Bij mij zit het wel precies goed gelukkig. :grin:

1 like

Vandaag online even naar zitten kijken, maar de 3861 band lijkt niet perfect aan te sluiten op de 1861 kast.

Zijn er mooie opties in Omega OEM rubber die goed passen op de 1861 kast?

Voor nu nog even zo:

27 likes

Valt i.r.l. wel mee dacht ik.
@Uncle_Fil voor kassa 4 aub.

1 like

Ik heb genoeg non 3861’s gezien waar de nixon band perfect op past (Ultraman van @watchguy37). De OEM rubber past ook, zie de Speedmaster van @flowert. Je moet dan wel de 16mm vouwsluiting bij de 1ste keer aanschaffen.

4 likes

Klopt, die past perfect. Niet goedkoop voor een stukje rubber, maar wel de beste in zijn soort.

21 likes