Heel cool deze
Kassa 3 is geopend ![]()
Zoals @YY77 al aangaf. Heb een tijdje de Nixon band op de Ultraman gehad en vond die wat mij betreft gewoon goed aansluiten. Archief plaatjes voor de sfeer.
Dit valt echt reuze mee hoor.
Rubber oem zou 'm ook goed staan. Heb ik hier mocht je een keer willen proberen, mag je gerust weekje meenemen oid.
Even een polletje:
De Apolllo Soyuz wordt het mooist op;
- De Nixon
- Omega OEM rubber
- De stalen band die er nu op zit
- Anders, namelijk….;
Heb “Anders, namelijk” gestemd.
Wilde een paar andere opties meegeven.
- De Flatlink die met de Speedmaster 57 geleverd wordt. Ref 020STZ015403. Die past op een 1861 kast en gaat bij mij snel weer op de Ultraman.
Zou als eerste optie/alternatief voor de Nixon zijn. Dan krijg je beetje de look van de Platina 321 met de Platina band.
-
Leer
-
Sailcloth strap
Maar mijn eerste twee keuzes zouden Flatlink 57 of Nixon zijn.
Oh jee, dat had ik niet eens bedacht nog. Dat staat goed zeg ![]()
![]()
C.A.M.*
Dus de poll is eigenlijk: (2 keuzes mogelijk)
De Apolllo Soyuz wordt het mooist op;
- Originele 1861 bracelet
- Nixon
- 57 flatlink
- OEM rubber
*C.A.M. = Couldn’t agree more
Had hier onlangs de brushed 3861 band te koop staan en als je gaat zoeken kom je idd dit tegen bij een 3861 band op een 1861 kast:
Das een stevige dip als je er op inzoomt maar als je wat afstand neemt zoals in dit topic:
https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=784148
Ziet het er echt prima uit.
Volgens mij zie ik geen dikke pols bij Bauhaus dus ik zou altijd voor female end links gaan.
Ik vind de band van de 1861 eigenlijk helemaal niks, en toen ik de 1861 hesalite kocht in 2020 heb ik hem de dag van aanschaf nog eraf gehaald en een OEM 1171 erop gezet, maaaarrrr…. op een unieke limited zoals de Soyuz zou ik die band er juist wel op laten zitten.
Noem me gestoord, maar ik vind de Soyuz dusdanig speciaal dat ik daar niet aan zou rommelen denk ik.
Slecht advies, doe je lekker helemaal niks mee @Bauhaus ![]()
De band hoeft natuurlijk ook niet meteen in de prullenbak hè? Mag ook in een lade. ![]()
Als die specifieke band onvoldoende bevalt zijn er, juist voor een Speedy (dat is het fijne van al die generaties van dit horloge), meer dan genoeg opties om er iets anders mee te doen. ![]()
Wat betreft de flatlink moet je er wel rekening meehouden dat de endlink iets buiten de lugs uitsteekt en niet vloeiend overloopt.
Vind het zelf totaal niet storend.
Door je opmerking ben ik even goed gaan kijken op de Omega website
Bij de Ed White en Speedmaster 57 lopen ze flak met de lugs
Grappig dat de endlinks van de 321 Platina uitsteken net zoals dat het geval is als de Flatlink van de Speedmaster 57 op een 1861 kast gemonteerd is. Ook te zien in de screenshot die ik gepost heb van de 321 Platina.
Dat had ik niet verwacht.
Same, stoort mij ook niet
Mooie aanwinst! Ben jij geen fan van deze 1610/930 (?) band? Is toch dezelfde als op je 2254?
Helemaal eens. Hoort op OEM.
Op beide horloges kan het prima.
Op de Peter Blake zeker mooier dan de standaard SMP “tramrails” van die periode.
Maar beetje rondkijken voor de Appllo is leuk.
Snap ik. Zo’n nixon band is schitterend!
Draag jij je groene SMP wel op de tramrails?
Precies dat viel mij ook op. Bijzonder.
Die redenatie snap ik volledig en ik ben het ook wel met jullie eens. Nadeel voor mij is dat ik die 1861 band niet mooi vind. Met name de dikke ronde endlinks en de lompe clasp.
Nee, die heb ik wel, maar ik draag ‘m altijd op de OEM rubber band. Draagt heerlijk en ziet er goed uit.
Is ook gewoon een lelijk ding ![]()
![]()