Speedmaster only VII

Hij is binnen , soepel en mooi. Geeft een beetje vintage gevoel. Of het een game changer is weet ik niet.

21 likes

Kijk! Je hebt hem al. En ook nog eens op de FOIS. Mooie combinatie hoor. Voelt lekker aan he?

1 like

Voelt erg zacht en soepel maar kwa dragen merk ik dat niet meteen. Maar de vintage gevoel maakt t wel echt af.

2 likes

Sinds vandaag hoor ik ook bij de club, blij mee!

28 likes

@Kevcor En de wijzerplaat ! :stuck_out_tongue:

18 likes

Heel mooi. Veel plezier ermee.

1 like

Ik heb de 3570.50 gehad en sinds ik een moderne 3861 incl nieuwe band gepast heb, wist ik zeker dat ik het nieuwe model wilde.

De kast bij de nieuwere Speedies is anders, waardoor hij minder vlak op de pols ligt. En ja, die band zonder taper slaat natuurlijk nergens op.

1 like

Oude foto, tijdens verkoop draag ik m niet…

Maar wàt is ie lekker!

16 likes

Steeds meer tevreden met de nieuwe band

20 likes

Nog steeds tevreden met de stalen band!!:watch:

20 likes

Super! Mooie vroege 3570. Stevige patina van de indexen voor zo’n relatief jonge tritium plaat. Staat goed!

Dit klopt niet, denk dat je de Seamaster band bedoelt? De laatste versie van Moonwatch band (1958) liep van 20 naar 18mm. Niet heel spannend maar het is wel taper. De eerste generatie band (1498 uit laat jaren 90 en begin 2000) blijft het mooist van 20mm naar 16mm en heeft dezelfde looks.

2 likes

15 likes

Ja ok, maar met die dikke clasp lijkt het alsof ie niet tapered

2 likes

Klopt, de band en sluiting waren precies de reden waarom ik ben gaan experimenteren met oudere Omega banden. De OEM 1958 sluiting sneed in mijn pols en het zat te los of te strak. Uiteindelijk uitgekomen op de 1479 band :smile:

Origineel

1479

15 likes

Niemand?

SMPc

1 like

21 likes

Wel een harentrekker imho :stuck_out_tongue:

1 like

Ik heb de 3570.50 in bezit en de 3861 ook geprobeerd. En ja, hij draagt net wat beter. Maar de verkoop van de 3570.50 zal waarschijnlijk met enig verlies gepaard gaan. En dan nog de meerprijs voor de 3861… In totaal was het mij niet waard. :upside_down_face:

3 likes