Ja hij is prachtig. Ik vind die met de electric blue dial ook mooi maar deze doet daar zeker niet voor onder. Mooie grijze/zilveren wijzerplaat met zwarte wijzers. Ik hoop dat je kunt aangeven indien de staat nog goed genoeg is om zoveel mogelijk originele onderdelen te behouden. Vaak zijn de nieuwe service onderdelen (en dan praat ik niet over een rubbere seal maar over wijzers/dials/bezel) net een beetje anders dan de vintage onderdelen. Zo kun je bij deze vintage modellen (maar ook de PloProf, Mark II, flightmaster, etc) heel snel zien of het nog de originele authentieke onderdelen bevat. Bijvoorbeeld de T - Swiss Made - T op de wijzerplaat. Wanneer er een service plaat in zit dan zijn de T’s weg en zit er ook geen tritium lume meer op, maar SuperLuminova. Hetzelfde voor de wijzers. Een getraint oog kan het verschil zien tussen een originele bezel en een service bezel. Ik ben niet afgestudeerd op de mark III maar bij andere modellen zit er bijvoorbeeld een ander type lume op de bezel (divers), een ander lettertype font, bij inner bezels kan de step een andere hoek hebben enzovoorts. Ik weet niet of bij de mark III de bezel op/in het glas zit (zoals bij de Mark II) of dat het een inner-ring betreft.
De brushing op de kast komt volgens mij bij dit model in 2 varianten. Er is de circular brushing, waarbij de brushing in een ronde circulaire vorm om de kast draait. En er is de radial/sunburst brushing waarbij de brushing als een zon vanuit het midden van het horloge naar buiten uitstraalt. Ik meen dat dit horloge origineel in beide varianten is geleverd. Andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat door de jaren heen bij service er een tweede variant is ontstaan. Jouw horloge lijkt de sunburst te hebben. Een frisse scherpe brushing zou ik evt wel laten doen, dat gaat wel heel mooi worden als hij terugkomt.
Bedankt voor de info over de prijsopgaven en de mogelijkheden bij de verschillende servicepunten. Logisch verhaal.
Dank voor de uitgebreide reactie en goede adviezen!
Denk dat wij reeds gecontacteerd werden door de eigenaar, verder niets meer van gehoord. Toch bedankt om aan ons te denken @YY77 ![]()
Bovenstaand horloge staat nog steeds bovenaan de verlanglijst staat maar aangezien ik eigenlijk nog niet echt een Speemaster heb gepast deze vraag: Woont er iemand regio Amersfoort waar ik iemands Speedmaster even zou kunnen passen? Bij voorkeur een 3861 met saffier. Mocht dat zo zijn graag even een PB sturen. ![]()
Een Speedy voor aan de muur. Van de Franse (pop) artiest SKE. Wat vinden we hiervan en zou Omega daar geen bezwaar tegen hebben?
Zo’n zwart witte foto van een Speedy doet het altijd goed, het zou in werkelijkheid een echte oude foto kunnen zijn, zou lang als ze al bestaan ![]()
Badankt, ja de Speedy is echt een tijdloos icoon