Naar welk horloge kijk jij?!
Ik kan het niet eens terugvinden, maar het is geen beschadiging. Ik kijk er wellicht anders naar, het horloge is immers al bijna 40 jaar oud.
Wat voor nabewerking denk jij aan? Het is blauwe metallic lak en ik denk dat ze het hebben aangebracht met kwastje terwijl de schijf ronddraaide. Het zijn geen concentric circles of iets dergelijks, daar is het te grof voor. Ik heb het exacte antwoord ook niet hoor, dus ik vind het leuk te weten hoe anderen er naar kijken.
Het verspringt rond 0:00u idd, je ziet rond 23:35u de spanning opbouwen (letterlijk) en iets voor 0:00u verspringt het naar de volgende datum. Ik heb het echt net uitgezocht, want ik zag dat de datum niet goed stond
Nou, eigenlijk het ontbreken van nabewerking. Ik ga er even vanuit dat het messing is en dit ziet eruit alsof het schijfje vrij grof gedraaid is, zonder nadraaien of schuren.
Gezien de kleine diameter is dit niet onwaarschijnlijk hoor. Als de beitel niet scherp genoeg is zie je dit vaker.
Dat zou natuurlijk ook kunnen, maar dan zou je verwachten dat de lak netter gevloeid zou zijn.
#eagle_eye! Goed gespot allemaal, maar voor vintage is dit een ultrastrakke plaat
Als je rechtsonder op die foto kijkt, zie je een pukkel die met het galvaniseren meegepakt is. Soort cavia onder het kleed idee. Je ziet het amper met het blote oog en handig herkenningspunt met al die Speedymoon’s op het forum tegenwoordig
Hahaha, nog nooit gehoord deze uitspraak.
Het beeld van een gesplette cavia krijg ik niet meer uit mijn hoofd.
Gelukkig kan je niet over een wijzerplaat lopen.
De witte tekst op de wijzerplaat zeer zeker. Gelet op de “bleeding” van veel maantjes en sterretjes en dikte ervan denk ik ook aan een sjabloon, vooral omdat veel randen strak zijn en andere niet. Leuke hobby hé
Inderdaad. Heerlijke macroshots en lekker nerden op de details. Ik houd ervan. Wat ik minder leuk vind is dat ik langzaam enthousiast begin te worden over de Speedymoon
Het is in dit geval een eenvoudige iPhone X met een Moment case (hoesje) en Moment Macro 10x lens (180 euro ongeveer) die je vastdraait in het hoesje. Zodanig is de afstand van de macrolens tot je cameralens precies goed. Met de Moment app kan je ook alles handmatig instellen en bijvoorbeeld een vast brandpunt kiezen of belichting. Het is vooral veel schieten en dan de beste selecteren, het luistert namelijk heel nauw.
Waarom de iPhone X? Die had ik nog liggen en met de iPhone X heb je een 1x en 2x lens (10MP). Nadeel van zo’n kleine macrolens, is dat je er heel dicht op moet en dus veel eigen schaduw maakt. Anderzijds, de resultaten zijn heel prima en je kan nog iets croppen door de 10 megapixel resolutie. Prima voor internet dus!
Ik heb nog gedacht om wat te kopen voor mijn iPhone 16 Pro maar je krijgt alleen 48 megapixel met de 1x en 0,5x lens en met die groothoek lenzen heb je weinig aan een macro lens. De 5x lens is een telelens en daarvoor is het brandpunt niet goed te krijgen.
Het is vooral het resultaat dat magisch is. De hele aanloop ernaartoe is vooral veel vloeken en zweten