Speedmaster Only

Nog maar een fototje dan :wink: (maar nu op links)

Nadeel vind ik wel de subdials die niet helemaal lekker staan. Beetje ver naar buiten. Balans is niet perfect zo. Wel een mooie kleurcombinatieop de plaat.

4 likes

Klopt, maar ik denk, dat als je ze wat dichter bij elkaar gaat plaatsen, het een ‘knullig’ horloge wordt, omdat er gewoon niet veel past op zo’n 3 cm (schatting van de diam van wijzerplaat)

Dat is zeker zo! :heart_eyes:

1 like

Ik vind het niks. Oogt uit balans door plaatsing subdials en drukke plaat. Grijs/blauw ook minder mooi dan zwart. Erg veel bling ook. Al met al dus niet veel soeps.

Net binnen, setje Maratac Nato’s. Overgenomen van HF-lid🤗.

Even de stalen band een tijdje ontzien…

12 likes

Ik heb een tweede hands speedmaster gevonden uit 2008. Zitten redelijk wat krasjes op het glas en de band. Ze vragen er €2500 voor. Het is bij een juwelier. Moet ik nog wat afdingen of bij vragen? Volledige servicebeurt of oppoetsen etc? Ik weet niet wat er allemaal mogelijk is.

Doorlopen, paar honderd bijsparen en/of wachten op vakantiegeld en voor een nieuwe gaan. Nieuwe kost rond 3k.

3 likes

Evert,

Ik zou even in het blauwe deel kijken van dit forum. Voor een paar honderd meer heb je een vrijwel nieuwe…

Kijk sowieso even wat rond op dit formum, stel jezelf even voor in een voorsteltopic en je zult merken dat de HF-ers erg behulpzaam zijn.

Gun jezelf wat tijd en overdenking voor een aankoop van deze omvang :+1:t2:

2 likes

Haha, jullie zullen me voor gek verklaren, maar ik ben er blij mee. Stiekem blijer mee dan de pro versie. Heb hem al eens gehad en had een dubbel gevoel toen ik hem wegdeed. Oftewel, Vind je het model leuk, maar geen Handwinder?..

16 likes

Heb m ook gehad. Ziet er bijzonder mooi uit. Enige nadeel vind ik de holle endlinks… :astonished:

Doorsparen en via Chrono24 bij een juwelier in bijv. London een gloednieuwe bestellen + die mooie doos en de hele rambam zonder invoerrechten rond de 3K. :sunglasses:

Koop het horloge met stalen band ook als je die niet wilt gaan dragen; makkelijker doorverkopen en achteraf zo’n stalen band kopen kost een vermogen!

Suc6!

P.s afdingen kan overal :cowboy_hat_face:

2 likes

Die Speedmaster is zeker gaaf. Die heb ik helemaal gemist dit jaar.

Ik vind de ovale subdials ook niet slecht.

324.32.38.50.06.001

4 likes

18 likes

Omega is met heel veel mooie dingen gekomen dit jaar (Trésor, Seamaster, CK2998 & Apollo8 onder andere) dus het is niet gek dat deze je is ontschoten hahaha.

Deze versie is idd niet slecht, maar anderen met ovale subdials zien er wel erg vrouwelijk uit… Dus ik ben blij dat deze er ook is😊

1 like

Bedankt al voor de info en de tips. Wat zou een betere prijs zijn voor die uit 2008?
Hij staat overigens op Chrono24 voor €3000, uit Sluis ;).

Ik zal mij straks ook even voorstellen, waar dat ook mag zijn. (Best onoverzichtelijk zo via de iPhone) :wink:

1 like

Gewoon niet doen. Vrijwel geen enkele speedy pro gaat onder de 2k, maar als het verschil een paar honderd euro is voor een recentere… Lekker voor die recentere gaan & zoals hierboven wordt gezegd: die prachtige doos erbij.

3 likes

Zoals @Captaingingerbeardd ook al schrijft; gewoon niet doen!
Als dat horloge uit 2008 een servicebeurt nodig heeft binnen een paar jaar kost dat ook handen vol geld!

Gewoon voor nieuw gaan!
(verder krijg je dan ook die grote mooie doos met allemaal goodies; da’s gewoon leuk…zeker op een grote aanschaf als deze!) :sunglasses:

1 like

Had nog graag één horloge gekocht… Moet voldoen aan 2 vereisten, witte (of zeer lichte dial) en display caseback. Mijn keuze is dus gevallen op:

12 likes

Wat vinden jullie ervan. Vind hem ongelooflijk mooi.:heart_eyes:

1 like

Je hebt inderdaad helemaal gelijk.
Dit zou mijn eerste luxe horloge zijn na een paar Tissots en Certina’s. Overigens ook mooie klokken.

1 like