Speedmaster Only

Thanks @Victor70

1 like

12 likes

Keep them coming!

13 likes

De Speedmaster heb ik gedurende het eerste gedeelte van mijn horloge liefhebberij redelijk genegeerd. Ik wist dat die er was maar andere horloges vond ik meestal interessanter. Nu een anderhalve maand in bezit van een Speedy is het onbegrijpelijk dat ik er niet eerder aan begonnen ben.

Dit is het eerste horloge waarop ik de tijd ook in minuten aflees. Niet iets voor half vijf maar 7 minuten voor half vijf. Het is alsof de tijd in een fractie van een seconde op je netvlies wordt gebrand tot op de seconden nauwkeurig, heel bijzonder!

Daarnaast is het een heel comfortabel horloge. Je wordt er enkel mee geconfronteerd als je de tijd wilt weten, eerder niet. Andere horloge worden nu minder gedragen. Zou dit dan eindelijk het horloge zijn wat mijn oude vertrouwde TH 1500, welke ik gedurende 12 jaar onafgebroken heb gedragen, zou kunnen vervangen? Zou dit het horloge kunnen zijn wat alle andere overbodig maakt?

Wat zijn jullie ervaringen met de Speedmaster? Waarom heb jij hem gekocht? Hoe lang heb je hem al? Wat maakt voor jullie de Speedmaster bijzonder?

9 likes

Ik heb er inmiddels drie gehad en heb nu de laatste versie. Eerste kwam bij toeval op mijn pad door inruil. Daarna een vintage exemplaar gehad. Toch gekozen voor een nieuwe, om er mijn eigen krassen op te maken. Is en blijft een grandioos ding. Draagt lekker, niet showy, goed afleesbaar. Ontwerp klopt gewoon. Handwinder blijft ook leuk. Mag niet meer weg.

2 likes

Heerlijk, zo creeer je je eigen vintage horloge maar dan met waarde! :wink:[quote=ā€œtompj, post:225, topic:101910ā€]
Is en blijft een grandioos ding. Draagt lekker, niet showy, goed afleesbaar. Ontwerp klopt gewoon
[/quote]

Pfff, allemaal waar dus geheel eens! Het ontwerp lijkt elke dag een beetje beter te kloppen.

:clap::clap: Ben benieuwd wie die van mij opraapt als ik omval…:wink:

2 likes

Absolute blijver mijn Speedy.

Mooi vanuit elke hoek en op elke band. En blijft onder de radar bij de betreurenswaardige meerderheid die om onbegrijpelijke redenen niet obsessief met horloges bezig is. Deze gaat naar mijn zoon over hopelijk heel wat decennia…

8 likes

:rofl::rofl::rofl: Briljant!

2 likes

Ik vind het mooi om te zien hoe de plaat van de Speedmaster verandert afhankelijk van hoe de zon erop schijnt :+1:

10 likes

Ik las in de aanhef dat je ook Speedmaster-vragen mag stellen dus dat ga ik maar eens doen (kom er qua google niet helemaal uit).
Ik heb interesse in een speedmaster maar 45mm of groter is voor mij een must.
In de actuele collectie heb ik er ƩƩn gevonden die voor mij niet aan het Speedmaster riterium voldoet. Vraag is dus, is er een 46mm Speedmaster (geweest?) die lijkt op de traditionele modellen?
Ik heb wel een Railmaster 49mm gehad maar verder weet ik niets van Omega eigenlijk.
Jur

Helaas, de grootste is 44,25mm, als je tenminste vast wil houden aan de traditionele look. Zowel met drie subregisters als de nieuwe met twee.

Volgens mij is dat correct in de huidige collectie. Wel erg gave modellen;

Of deze in titanium;

Mocht dit allemaal veel te klein zijn dan is dit een overweging;

58mm lijkt me groot genoeg toch? :wink: Mocht je het zat zijn dan komt er uit de rode verpakking een gave 42mm Speedy tevoorschijn. Er loopt een ander draadje over dit horloge welke te koop staat op MP.

Zonder rode verpakking :grimacing:;

5 likes

Speed’masters’, graag jullie tips/advies:

Voor een goeie vriend, die recent zijn keuze heeft gemaakt en nu klaar is om een aankoop te doen, ben ik opzoek naar tips of advies waar hij zijn Speedmaster Day Date MK40/TDate met Ref.3520.50 kan aanschaffen?

Alvast bedankt!

http://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/optimized/3X/9/f/9fd3d1ec0c7bc2826156604fa60f77da7dec28f3_1_690x460.jpg

Op maratac NATO vandaag :wink:

3 likes

Je zou contact kunnen opnemen met William Wien Watches. Daar heb ik altijd goede ervaringen mee gehad. Chrono24 heeft natuurlijk een groot aanbod maar zoek altijd naar recensies van de verkoper. Succes!

bedankt. De bekende zoekmachines/aanbieders zijn bekend zoals chrono. Het zijn meer de juweliers, die wellicht niet ebay of een chrono gebruiken maar wel omega verkopen.

Doe eens een belletje naar juwelier Eugene van Baal in Nijmegen. Heeft altijd een groot assortiment aan horloges (ook Omega) op voorraad. Ook over de prijs valt vaak wel te praten. Succes en veel plezier!

1 like

Ik ook! :slight_smile:

1 like

Als een mark 2 ook een traditioneel model volgens jou? Dan is de nieuwe mark 2 ook een optie, die is 46mm.

MKII is dacht ik 42,5 in de breedte. Kast van band naar band is wel 46.