Speedmaster Only

Die 2 bruine bandjes zijn van Hirsch aan de sluiting te zien.

Die ene lijkt wel alligator nubuck, dat is dan de Tritone. Die andere bruine en blauwe is struisvogel, dat moet de Massai zijn.

Die groene zou ook zomaar van Hirsch kunnen zijn, groen alligator of alligator look zit gewoon in de collectie in vele uitvoeringen. Hirsch Princess misschien?

Bedankt Jeroen :wink::joy:!

Zonder gekheid, bedankt voor de aanwijzingen so far. Het gaat mij vooral om de blauwe en groene, erg originele combišŸ‘šŸ»

Thanksā€¦alles is weer vertrokken :joy::joy: maar de struisvogel is allemaal Esprit NATO (merk is Select Heure) en de overige allemaal Hirsch.

1 like

Tnx!

Allemaal als in: de groene en de blauwe?

Allemaal :sunglasses:

1 like

Of een Erikaā€™s Originals MN strap.
Die heeft een ā€˜eenvoudigeā€™ fijnafstelling.

1 like

:heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

Ik weet niet goed waar ik de vraag moet stellen, dus ik probeer het hier even:

Wordt de huidige moonwatch (dus ref. 31130423001005 ) altijd geleverd in de grote koffer met de loupe enzā€¦
Ik heb er een gezien die met de kleine houten doos wordt aangeboden. Is er een (prijs)verschil tussen de 2, of klopt er iets niet?

Alvast bedankt.

10 likes

Een nieuwe komt in een grote doos; niet in een kleine.
Bij de introductie Vd grote doos werd tevens de prijs verhoogd!

1 like

Voor wie dapper Is, de video compleet helemaal volledig totaal afkijken.

Wat voor strap is dat? Ik zoek zoiets voor mā€™n El Primero 1969

3 likes

Je zou dit filmpje met veel mechanische horloges kunnen maken boven de ā‚¬2000,- ben ik bang. (Of ā‚¬1000/ā‚¬500/ā‚¬100!)

Mechanische horloges zijn trouwens helemaal niet meer van deze tijd goed beschouwd!
Wat moet je met die zooi? :cowboy_hat_face:

Koop een radio gestuurde GShock van een paar honderd euro met solar wijzerplaat en je kunt 20 jaar (?) vooruit! :sunglasses:

Het is allemaal subjectief en emotieā€¦gelukkig maar want anders zou het leven een saaie zakelijke bedoening zijn! :flushed:

2 likes

Nou nee.
Deze gast maakt heel veel reviews van mechanische horloges, maar hier maakt hij wel het Ć©Ć©n en ander duidelijk vind ik.

Uurwerk non hacking
Uurwerk niet gereguleerd
Plastic ruitje
Niet waterdicht
Gesp amper te verstellen

Dat zet de prijs voor dit, overigens prachtige, horloge best wel in een ander daglicht.

Strap is van Bulang & Sons (en hebben ze in meerdere kleuren).

1 like

Ik denk dat je over veel horloges van ā€˜topmerkenā€™ wel, wanneer je het objectief bekijkt, een dergelijk betoog kan maken. Een Speedmaster is allesbehalve perfect inderdaad en tegenwoordig aardig aan de prijs.

De aantrekkingskracht voor mij zit hem niet in het maanverhaal. Dat doet mij persoonlijk niet heel veel. Ik vind het ontwerp van de wijzerplaat foutloos en fantastisch en de kastvorm geweldig. Het feit dat het horloge al zo lang in nauwelijks gewijzigde vorm bestaat is wel een prƩ voor mij. Objectief benaderd misschien een (te) duur, imperfect horloge. Gevoelsmatig voor mij misschien wel het gaafste horloge dat er is.

26 likes

Dat is zeker zo.

1 like

Wat jij zegt :shushing_face: :+1:

1 like

Cross post :wink:

En een foto van een tijdje geleden:

17 likes

Deze

2 likes