Speedmaster Only

11 likes

Ik zie ze regelmatig op Chrono24 voorbij komen, boxed in elk geval (papieren zoals garantiebewijs zijn feitelijk niets waard). Misschien niet de goedkoopste manier om een reduced te bemachtigen maar als je er waarde aan hecht…

Compactere wijzerplaat (ik vind het fraaier maar de meeste niet). De chronograaf is een aparte module die bovenop het reguliere uurwerk ligt. Vandaar het hoge aantal stenen en het gegeven dat de pushers niet in één lijn liggen met de kroon

3 likes

Hoe zit da dan eigenlijk voor de 175.0043? Ook een Omega speedmaster automatic (aka reduced?)…

In dit geval een ander uurwerk (omega 1155 / eta 7750) waar er geen aparte chrono module op zit maar verwerkt is in het uurwerk zelf. Pushers dus ook netjes in lijn :wink:

Vind deze persoonlijk iets mooier, maar dat is smaak! Als je die zoekt; ik zag er eentje bij AWCO afgelopen weekend!

Ik draag de mijne ook geregeld de laatste tijd :blush:

5 likes

Hoi Speedmaster-fans,

Ik bezit zelf geen Speedy maar ben wel geïnteresseerd. Ik vind het een geweldig horloge om te zien en de historie is legendarisch. Nu wil ik op termijn een Speedy Pro hebben alleen nu valt me het volgende op, benieuwd of jullie dit herkennen:

Als je foto’s van een Pro op internet bekijkt is het in mijn ogen misschien wel het mooiste horloge ter wereld. Verhoudingen zijn perfect, hij ziet er op staal geweldig uit maar zeker ook op leer. Ik heb hem nu 2x gepast, 1x een sapphier versie met open case back bij S&C en 1 hesalite versie bij Gassan op Schiphol. Wat me dan opvalt (misschien zelfs wel een beetje tegenvalt) is dat hij er in het echt wat minder spectaculair uit ziet op de pols. Wat klein. En de cijfers op de bezel zo klein dat je ze bij wijze van spreken haast niet kan lezen. Blijft een gaaf horloge maar minder spectaculair als plaatjes op je scherm.

Komt dat dan door inzoomen? Als ik mijn SMPc op de pols bekijk vind ik hem minstens even mooi als op foto’s, misschien zelfs wel mooier. Mijn 1959 Seamaster chrono lijdt misschien wel aan hetzelfde syndroom als de Speedy.

Wat is dat toch?

1 like

Voor mij was het grootste verschil dat het horloge een automaat en niet een handopwinder is.
Daarnaast ook ±39mm ipv 42mm van de professional.
Reduced wordt niet meer gemaakt en is een uitstervend ras en op dit moment ongeveer de helft goedkoper in de 2e hands markt.
en de bovenstaande genoemde optische verschillen.

1 like

Ik moest even wennen aan de speedy. Vond hem (pro hesalite) in het begin ook minder mooi dan de fotos. Toen verkocht. Na een tijdje spijt en een sapphire terug gekocht. Kan nu echt genieten van de verhoudingen, de maat, de veelzijdigheid.

2 likes

Is het nu wel wat je er van tevoren van verwacht had? Of is het nu “gewoon” een mooi en veelzijdig horloge?

Ik heb allemaal het gevoel dat een Speedy Pro in mijn collectie hoort, maar twijfel of het me tegen gaat vallen.

1 like

Ja, is nu een volwaardig lid vd collectie :wink:

Voordeel vd speedy is. Als je hem occasion koopt lever je er bij verkoop (nagenoeg) niks op in.

1 like

Een maand of twee terug de Pro sapphire naast mijn Reduced gehad. Mijn keuze voor de Reduced was de voorkeur voor automaat tov handopwinder en de subdial spacing verder naar buiten dan op de Pro.
Maaaarrrr…, na ze naast elkaar te hebben gehad veranderde mijn mening toch wel!
De Reduced blijft nog steeds, ietsje, mijn voorkeur houden, maar ik sluit een upgrade naar de Pro (wel hesalite, love plexi) niet uit!
Qua formaat kan de 42mm wel op mijn pols, al vind ik het zelf wel de max. voor mijzelf.
Oordeel zelf :slight_smile:

8 likes

Misschien komt het omdat je hier op het internet vaak ook mooie plaatjes ziet van die ouwe stepped dial speedy’s en dan in de winkels zo’n kille moderne speedy in je handen hebt :grimacing::wink:

2 likes

Die stepped dial Speedy’s met van dat mooie warme, creamy patina markers en wijzers zijn prachtig! En toch zou ik de moderne niet als kil en veel minder mooi willen bestempelen. Kijk maar naar die recente foto van @RLC in dit topic.

2 likes

Oh ik wel :stuck_out_tongue:

2 likes

Ja maar van jou verwacht ik ook geen ander antwoord :wink:

6 likes

Op bestelling getoond :stuck_out_tongue_winking_eye::ok_hand:t2:

1 like

Kille moderne Speedy?

17 likes

Wordt door Omega niet als een reduced aangeduid

Dat had ik nu ook, zo’n stepped dial is zo veel mooier

1 like

Net een nieuwe band erop gezet…
Ik ben tevreden… :blush:

5 likes