Speedmaster Only

Serieus de listprijs omhoog met 300 euro?

1 like

Ja bizar he! Ik vind het nogal een sterke verhoging, maar de marketing is ook weer flink opgeschroefd met billboards en de film First Man (product placement) dus 1x raden wie dat mag betalen :wink:

2 likes

Ik heb die van mij eind 2017 gekocht omdat ik bang was dat de prijzen in 2018 omhoog zouden gaan. Dat was toen niet het geval, maar in 2019 ben je dus wel aan de beurt…

6 likes

Voor de liefhebbers. Vandaag de catalogus uit 2008 erbij gepakt en toen kostte de 3570.50 (nog steeds zelfde als de huidige afgezien van een aangepaste bracelet): 2760 euro! Vinden jullie 4600 euro nog wel realistisch? Mij maakt het niet zoveel uit, de prijzen in elk middensegment gaan nergens over.

4 likes

Nee. 4300 ook niet trouwens. Dat blijkt ook wel uit de ‘grijze prijzen’.

1 like

Deze zullen nu ook wel wat gaan stijgen vrees ik …

Ok maar dat geldt voor alle modellen en merken die rijkelijk terug te vinden zijn bij de AD. In het grijze circuit moet je ook maar afwachten wat je op de garantiekaart krijgt gestempeld. Maar zoals eerder gemeld, ik heb 3300 euro betaald eind 2017 bij een autothorised dealer. Dus 1000 euro korting. Was wel een kleine dealer dus minder kosten aan personeel, huisvesting etc. Dat scheelt natuurlijk.

1 like

Maakt dat kwartiertje echt uit, denk je?

Is het dan zo’n groot probleem als er niks op staat? Moet je zoiets vóór aankoop bij grijze dealer dan niet eigenlijk heel duidelijk vragen?

Soms zit het mee bij een AD…:+1: Maar op Omega is de korting altijd een heel stuk hoger dan op Rolex geweest. Bij de Rolex betaald je nu een toeslag wtf! het zij zo…:thinking: Even babbelen bij een AD en hop een 5800 euro kostende PO zit snel op de 4300 netto, daar zijn genoeg voorbeelden van op het forum.

In het blauwe gedeelte staat er een die wordt nu ingezet op 3750 euro! whow en daar gaat ie echt niet voor weg. Ik kon verleden jaar ook een PO aanschaffen was ook nieuw 5800 en was echt 5 maanden jong en voor 3250 was is voor mij. Eigenaar woonde ook nog eens in mijn wijk. Heel hard getwijfeld Omega of Rolex…

Heb het niet gedaan omdat de Sub toch mijn grail was en nu is…en hard voor gespaard natuurlijk. Maar dat ik twijfelde over de PO mag je gerust van mij aannemen. Want het is absoluut een schitterend horloge en kwalitatief gewoon top. Er komt naast de Rolex tzt toch weer een Omega bij. En dat zal wel eens een PO kunnen worden.
Want Omega is en blijft een super sympathiek merk. Ik heb van 2012 tot begin 2018 een PO gehad met het 2500 D uurwerk erin en dat was een geweldig horloge. Dus mijn ervaring met een Omega is reeds aanwezig …….Omega deville 18k van 1994 tot 2012, Omega PO 2500D van 2012 tot 2018 en van 2018 tot 6 maanden later en Speedmaster. En nu eens de Rolex sub.

2 likes

Bij een AD heb ik mijn PO ook voor 4300 mee kunnen nemen.
Behalve bij de Omega shop in de PC. daar kunnen ze niks met de prijzen, omdat het een winkel is die eigendom is van de Swatch group.

1 like

Het is een psychologisch spelletje. Als jij uitgebreid gaat passen krijgt de verkoper het idee dat hij de verkoop van de dag gaat scoren bij jou. Als jij dan vervolgens over korting begint, gaan ze tegengas geven omdat ze weten dat je het horloge graag wilt hebben. Dus als je meteen een zakelijk voorstel doet wordt het een gevalletje “dozen schuiven” en pakken ze een kleinere winst maar hebben ze er ook geen moeite voor gedaan.

Zo is mijn neef een keer een keukenwinkel binnengewandeld om een idee te krijgen wat een bepaalde keuken zou gaan kosten. Met het idee om ervoor te gaan sparen. Dus geen interesse om direct te kopen. En met het zweet op het voorhoofd van de verkoper, ging de prijs maar omlaag en omlaag. Handige tip als je goedkoop een keuken wilt :wink:

1 like

Ergens is dat toch vreemd? De Swatch Group is mede verantwoordelijk voor het via de achterdeur spekken van de grijze markt. Iedereen die daar werkt staat op de loonlijst en heeft waarschijnlijk niet met targets te maken? Dan zou een korting toch mogelijk moeten zijn. Maar ik vertrouw op jouw ervaring!

Keukens zijn een andere tak van sport.
Net als badkamers.
Daar boden ze me direct een korting van 20% aan. Toen ik zei dat het de eerste toko was waar ik ging oriënteren, ging hij met de manager ‘praten’ en kwam hij ineens met 40%. Als ik direct tekende voor een badkamer. mocht ik later alles uitzoeken.
niet gedaan. 2 weken later belden ze me dat ik nog steeds voor 40% korting kon kopen.
Net zoals bij een banken toko. “De korting die ik je nu kan geven geldt alleen vandaag” Tuurlijk vriend!

1 like

Dat ligt ook geheel aan welke Rolex je wilt kopen. Als er een enorm schaarste heerst, zoals bij de stalen sporthorloges kan je korting wel vergeten. Maar als ze ruim beschikbaar zijn in de winkel, is er altijd wel korting mogelijk. Ligt er ook aan wie je tegenkomt in de winkel natuurlijk.

Een gratis bandje of een diner bij Ciel Blue kon ik krijgen.
Maar Omega is daar niet verantwoordelijk voor, die grijze handel. Ja indirect door sales targets aan de AD’s te geven. Die Swatch winkel is een display store. Daar doen ze niet aan korting. Daar houden ze list aan.

1 like

Bij S&C met de sore manager en de directeur van S&C Nederland gezeten om te passen. op de modellen op voorraad was wel flinke korting mogelijk. Speedy, Yachtmaster, Rolex OP.

2 likes

Niet helemaal anders mijns inziens, gelet op de 25% korting die ik kreeg op de Moonwatch. Het is een normale marktwerking bij meer aanbod dan vraag. Ok bij badkamers en keukens is de hele verkooptactiek erop gebaseerd. Maar als het een zeer exclusieve keuken zou zijn, kan je die korting ook wel vergeten. Alhoewel die dan vaak door architecten worden ontworpen en je sowieso niet meer over korting hoeft te beginnen :wink:

Dat dus.
Alles van Mandemakers groep is met korting te kopen.

1 like

Klopt maar ik heb de Sub 116610 LN en ja grijs gekocht voor list. En die liggen zeker niet voor het oprapen in de winkels, sterker nog er zijn wachttijden tot, wat ik gehoord heb van andere forum leden tot 1,5 jaar. Maar op Chrono24 staat er zat te koop , wel met een aardige toeslag. In het blauwe gedeelte staat een 114060 nieuw voor bijna list…250 euro meer. Bij een grijze dealer staat dezelfde 114060 voor 7950 dus sla je slag zou ik zeggen.:muscle:

1 like