Speedmaster Only

Op de nieuwste bracelet werkt hij ook :wink:

12 likes

Nogal drukke combinatie, het trekt de aandacht weg van het horloge. Ik zou eerder voor een zwarte band gaan met een contrasterend stiksel (oranje, wit) en geen croco print maar iets neutraler.

Gewoon de door Omega meegeleverde band dus?

Geen idee hoe die eruit ziet… Plaatje graag

12 likes

Niet slecht, al vind ik het stiksel wat aan de krappe kant; dat mag van mij iets meer naar binnen.
Qua structuur kun je ook aan geit- of buffel leer denken, ff iets stoerder, dat kan dit horloge wel hebben.

Ben geen bandenmaker, wel een liefhebber :wink:

963790156_gyug

goat-skin-leather-500x500

1 like

Nee. Huidige band is echt niks. Te dik, zwaar en met die vaste endlink te grof voor een kleine pols.

1 like

Te dik? Het is een dunne band voor leer.

Ja vind ik ook, die vintage steek mag meer naar de midden!

1 like

Ik vind van niet. Draagt lekker op de nieuwe bracelet vind ik op mijn 17.5cm pols.
En net leuk dat er wat gewicht achter zit. Mijn andere speedy hangt op een 1479 en vind dat de clasp te licht is.

Bon. Ik ben fan van de 1479.

Film gezien. Echt wel een hele mooie,ontroerende en spannende film. Maar Omega wordt daarin niet echt in the picture gebracht. Niet zoals bv. in de Bond films. Als niet WUS ontgaat je het Speedmaster/horloge ding kompleet. Er is zelfs één scene waarin het horloge echt wel goed in beeld zou kunnen zijn gebracht, maar is niet gedaan.

1 like

Tja, het was ook geen fully sponsored Omega reclame maar wel een mooie film.

1 like

Mee eens dat een band met gepolijste tussenlinks het beste past bij de moderne (standaard) Speedmaster kast maar ook ik vind de links te dik. Ziet er echt niet uit als je horloge van opzij bekijkt. Helaas is ook de micro adjustment bijna nihil en de randen van de sluiting te scherp. En dan ook nog eens een “tapering” van 20 naar 18 mm. Naar 16 mm is veel mooier. Dat heeft de 1498 / 1499 ook en lijkt verder op de 1998 / 1958 maar helaas ook geen goede micro adjustment. Wat hebben we het toch zwaar :wink:

Maar leuk dat de meningen zo uiteen lopen. Eenheidsworst is ook niks.

De bezieler achter de ST2 (Broer) keurt het iig goed :slight_smile:

In de film Tralalaland zit ook Ryan Gosling met een Omega (vintage; dacht Seamaster) om zijn pols. Die was wel vol in beeld. En ik dacht screenshot van de film First Man gezien te hebben met duidelijk het horloge in beeld? Maar idd niet zwaar gesponsord door Omega. Ze hebben wel alle horloges geregeld.

akkoord

akkoord

nog geen last van gehad maar akkoord

Helemaal akkoord

Dat. Ik vind dat omega in het algemeen kut bracelets maakt. Ik haat normaal gezien pushbutton clasps. Behalve als ze mooi geintegreerd zijn zoals bij mijn IWC 3711 of El Primero. Beste bracelet tot nu toe was de bracelet op mijn (ex-) Ceramic Daytona maar ook hier niet echt veel adjustment.

Het is een beetje kiezen tussen de pest en de cholera; ofwel een mooie taper (1479,1171…) maar dan wel een kut clasp, ofwel een mooie afwerking ofwel een mooi uitziende clasp, want die 1498 lijkt alsof ze er een reddingssloep ophingen.

Ze hadden al lang die 19mm flat link bracelet van de 60th anniversary moeten maken op de gewone speedy.

Maar ik ben een raar beestje en moet chronografen en toolwatches op bracelets hebben.

2 likes

Zoiets dan?

12 likes

Kijk dat is nou nog eens kritisch kijken naar de zaken! Daar houd ik van. En ik deel exact die mening, behalve dat is echt op zoek ben gegaan naar een zeer aanwezige strap voor de ST2. Op de stalen band wint hij het gewoon niet van de ST1.

De meningen zijn nog nooit zo verdeeld geweest, en dat maakt het alleen nog maar gaver.

6 likes

Daarnet op Canvas een prachtige documentaire over Apollo 8 bekeken: the mission that changed the world. Zeker eens het bekijken waard ! Uiteraard met deze aan de pols

4 likes

:heart_eyes:

6 likes