Speedmaster Only

Thanks, ik had m ook net gevonden.
Ziet er erg comfortabel uit.
Heb jij alleen de zwarte? ik twijfel of de Navy ook een mooie optie is. Hoofdzakelijk voor de Speedy. evt voor de PO.

Ik heb alleen de zwarte ja. Gekocht via massdrop. Misschien haal ik er nog meerdere

Zo draag ik m momenteel ook en dat bevalt prima


4 likes

Sinds gisteren* eindelijk op staal. Ook lekker hoor!

Ik kreeg de schroefjes met loctite niet los.
Dat heeft Nico Rijsman bij het ophalen van mijn Datejust voor me gedaan :white_check_mark:

16 likes

Oh ik ben zo blij dat ik daar niet meer wekelijks hoef te zijn!! :smiley: :smiley:

Wel een gave Ultraman :wink:

7 likes

Op staal toch wel het lekkerste hoor!

2 likes

Begrijp dat het verwarrend is. De hele Speedmaster nomenclatuur is maf.

Ik bracht het voorzichtig. Zeggen dat ie uit 1970 is en toch een pre moon Ă©n volledig origineel lijkt mij erg onwaarschijnlijk. Sterker nog. Ik roep dat het niet kan.

Jawel. Pre moon betekent niet meer dan de achterdeksel zonder maan-gebabbel.

145.022-69 straight writing is de eerste Moonwatch.

  • Pre-moons (105.012 en 145.012) zijn op de maan geweest.

  • Je “pre-moon” 145.022-69 kan jĂĄren na de eerste maanlanding geproduceerd zijn.

  • De ‘Moonwatch’ (i.e. 145.022 straight writing en die daarna) is zelfs nooit op de maan geweest.

  • De eerste professional is niet de opvolger van de pre-pro 105.003. De 105.012 werd eerder geĂŻntroduceerd dan de 105.003, en die laatste bleef ook nog langer dan de 105.012 in productie (mogelijk zelfs langer dan de 145.012).

  • De pre-pro 105.003 bleef zelfs tot de lente van 1969 in productie
 daarmee valt deze pre-pro zo’n beetje in het gebied van de maandlanding.

5 likes

Dat weet ik. Ik geloof alleen niet dat Omega die in 1970nog maakte terwijl ze de nieuwe achterdeksels met inscriptie al hadden.

Zeker wel. Bleef nog zelfs na 1970 in productie.

Geen wonder dat ie zo duur is dan. Hij is niet zo schaars maar wel vintage.

Laat maar zitten. :+1:

Je klinkt vaak wat verbitterd.

Hoezo verbitterd??? Ik vind ‘t eerder lachwekkend hoe de vintage Speedy markt nu is.

Ik ga deze bedragen niet neertellen voor zo’n klok. Hij is volkomen origineel dus het is een koopje, sla je slag.

Dit heb je al meermaals betoogd. Na een tijdje komt dat ietwat verbitterd over.

Maar goed, ik heb weinig zin in een discussie en ik hoef dat horloge helemaal niet te kopen, noch hoef ik de prijsstelling te verdedigen. Je zat er alleen wat naast met je verdachtmakingen en daar wilde ik even op reageren.

Dat eerste is jouw mening.

Ik vind het allen opvallend hoeveel vintage in opvallend goede staat er de laatste tijd is. Ik zie het laatste jaar meer 861 pre-moon voorbij komen dan in vijf jaar daarvoor. Vind ik opvallend. Een horloge uit 1970 met de titel pre-moon vind ik grappig. Zal wel mijn humor zijn die meestal niet begrepen wordt.

Beste hf’ers en Metropolis in het bijzonder: het is geenszins mijn bedoeling deze specifieke klok verdacht te maken. Mijn welgemeende excuses als het zo overkwam.

2 likes

Nou goed, volgens mij is de 145.022-69 pre-moon helemaal niet zo’n zeldzaam model. Best wel gewild echter.

Misschien denken veel mensen zo @El_penumbra en hebben handelaren veel aanbod. Voor zulke bedragen schuif je hem graag door toch? Kuthobby :wink: