Speedmaster Only

Tsja… de 145.022-69 is in goede originele staat op 1039/516 flatlink is dezer dagen een 8.5k waard. Idd pré-moon maar vaak 1970 productie. Pré-moon heeft dan ook weinig tot nix te maken met de datum van de maanlanding zelf.

Ik vind het vreemd hoe 'gek vintage Speedy prijzen vaak genoemd worden terwijl voor de juiste heuer carrera, Rolex 1675 of zenith a386 al 15k op tafel geknald mag worden.

Los daarvan ‘zit’ het metropolis exemplaar ‘me niet lekker’. Is wat mis mee.

1 like

Niet een gewone Speedmaster van het alombekende huid omega, maar de De 7a28 7010 Speedmaster van Seiko.

Ja sorry, er stond Speedmaster only. Dus ja, dacht dit is ook een Speedmaster :blush:

:beers:

15 likes

Dat zou zeker kunnen maar daar geloof ik echt helemaal niks van. Tikje overdreven gesteld maar je komt momenteel makkelijker aan een vintage exemplaar met ‘alles origineel’ incluis de DON bezel dan aan een nieuwe…

En daarover ben ik verbaasd, niet verbitterd. In die woorden zitten wat overeenkomsten in letters maar is toch behoorlijk anders.

Hi,

Interessant topic. Volgens mij hoeft een 69-er pre-moon uit 1970 niet verwarrend te zijn, ook is het niet onwaarschijnijk dat deze Speedmaster origineel is volgens mijn referenties. Waarom?

  • het model is uit het jaar van de maandlanding (1969) en zou de definitie van pre-moon bevestigen, de productie van dit exemplaar is uit 1970, dit lijkt logisch want dit valt binnen de periode van fabricage van dit model (zie ref)

  • volgens dezelfde ref heeft een 69-er Speedmaster een DON bezel wat klopt met de advertentie, behalve dan voor de Speedmasters met een chocolate dial, deze zijn met DNN-bezel uitgevoerd

  • het uurwerknummer valt binnen de accepted ranges van een 69-er Speedmaster (zie ref)

Doen? Ik zeg toch niet, prijs is bijzonder stevig. Een dergelijk exemplaar zou voor mij max 5.500 euro doen.

Fijne dag!

Matth

1 like

3572.50

11 likes

Net binnen. Paar snelle kiekjes voor jou @Svennos :sunglasses:

Ik ben er heel blij mee! Mijn eerste echte croco bandje. Voelt heel stevig aan.

Zal binnenkort wat lekkere wristshots maken :ok_hand:

16 likes

Pfff als ik deze foto’s zie ga ik ook nog een keer voor een zwart bandje :heart_eyes: …maar dan wél met vouwsluiting! :

(Die zijn lastig -betaalbaar- te vinden! :see_no_evil: )

P.s. is dit een originele Omega?

1 like

Netjes! Benieuwd hoe het bevalt!

1 like

10 likes

6 likes

Bescheiden ruggetje. 145.022 transitional uit 1969

10 likes

8 likes

Ik heb je bericht gemist zie ik nu. Het betreft een custom strap van onze eigen @Ko-Banden.
Inspiratie kwam vanuit Bulang en Sons. Prijs van 199,99 euro was me iets te veel.

image

1 like

Me time

3 likes

5 likes

:heart_eyes::heart_eyes:

16 likes

Mark II mag ook weer “buitenspelen”

10 likes

Heb je nog meer foto’s van deze combi?
:slightly_smiling_face:

Nope.

1 like

:worried: