Speedmaster Only

Het is mijn geboortejaar. :wink: En ik heb eerder een '84 Speedy gehad. Dat houdt me tegen. Maar het is een plaatje!

1 like

Een vintage speedy is leuk, een jong gebruikte ook. De 5-20 jaar oude exemparen vind ik vaak wat minder, ik vind ze vaak wat overpriced.

Wat is jullie mening over het draagcomfort en verschil in kwaliteit tussen de 1958 band en de 1171 band?

1 like

Wat mij opviel bij die 1958/957 band is dat de eerste middelste link vast niet en niet kan bewegen en daarom valt de band bij een kleinere pols niet mooi naar beneden om de pols. Je kan op dit plaatje zien dat die middelste link uitsteekt en niet naar beneden valt. Op mijn pols zat hij dus niet fijn.

1 like

Wat @koekoek zegt: als je smalle polsen hebt, valt de 1958 naar mijn mening echt niet mooi. De 1171 is lichter, comfortabeler en past de Speedmaster, wederom: naar mijn mening, veel beter. Ik heb de mijne daarom op een 1171 gezet. Nadelen: je moet de endlinks van een nieuwe 1171 zelf op maat vijlen om 'm op een moderne Speedmaster te zetten. En het ding is kwalitatief bagger vergeleken met een 1958.

1 like

Met m’n nieuwe boekje😁

5 likes

Wat vinden we van de blauwe Speedmaster Tokyo 2020 limited? Ik kan deze ruilen met mijn 114060 die tot voor kort hier in het blauwe gedeelte stond. Doen of niet?

https://k8q7r7a2.stackpathcdn.com/wp-content/uploads/2018/07/Omega-Speedmaster-Tokyo-2020-Olympics-collection-52230423003001-1.jpg

6 likes

@ all dank. @JackW… veel goede en heldere woorden over de 1171 Maar je laatste zin was ik juist bang voor… :roll_eyes:

In eerste instantie, een prachtig horloge. Heb enkel een beetje schrik (gezien de vele limited editions) die Omega reeds heeft uitgebracht dat hij mogelijkerwijze in de toekomst wat in waarde gaat dalen.

Vind persoonlijk de 114060 tijdlozer en waardevaster. Maar aangezien hij toch te koop staat…

Stel jezelf de vraag, was je van plan om met de opbrengst van uw 114060 een Speedmaster te kopen of is het per toeval een deal die voorbij komt waaien? In het eerste geval, doen, in het tweede geval, laten waaien…

Blijft natuurlijk wel een prachtige Speedmaster… :heart_eyes:

1 like

Deze Tokyo 2020 lijkt nogal op de Speedmaster Gemini IV van 2005, gelimiteerd op 2005 stuks. Deze is behoorlijk geliefd bij verzamelaars en doet als complete set iets van €9000-10.000,- als je er een kunt vinden. Ik zie niet in waarom de Tokyo het minder gaat doen. Lijkt mij een goede ruil, dat is als je het een mooi horloge vindt. Succes!

3 likes

Ja dat is natuurlijk de vraag. Waarschijnlijk niet. Maar ruilen is leuker dan verkopen. Een mooie Speedy heb ik niet. Grote vraag is wat de waarde van de speedy zal doen. Bij de Sub weet je dat wel, al is er het nadeel van de missende papieren. Ik zal er eens over nadenken nog. Nadeel is ook dat de Speedy in Berlijn ligt en ik geen tijd heb voor een tussentijdse trip.

1 like

Je kan een sub zonder papieren ruilen tegen een tokio 2020 speedy. Lijkt me best een aardige deal tbh.

1 like

En zo ziet de Tokyo 2020 eruit onder Keukenhof daglicht… En op een lederen bandje.

6 likes

Mooi hoor. Heb je m rechtstreeks uit Japan?

Jawel, ik had hem al 4 dagen na de introductie hier. Is een heel laag nummer.

2 likes

Mooie Seiko panda en Citizen bullhead :ok_hand:t2:
Die Speedmaster komt nog wel :upside_down_face:

1 like

Mocht het je helpen in de argumentatie nog een keer een Speedy aan te schaffen: het extract wat ik na overname van het horloge heb aangevraagd gaf 1985 (!) aan. :wink::thinking: Precies net niet je geboortejaar :zipper_mouth_face:

1 like

Je moet het horloge vooral mooi vinden vind ik! :slightly_smiling_face:

Persoonlijk vind ik em cool…tof dat blauw…maar de klassieke zwarte is een icoon; die blijft dan ook door zijn eenvoud en perfecte design mijn persoonlijke favoriet!

Geen idee of zo’n limited snel (of überhaupt) in waarde zal stijgen.

Ik zou gewoon kiezen wat je zelf mooi vindt; je gaat em immers ook dragen neem ik aan? :slightly_smiling_face:

Wat een rotding. :wink: Blijkbaar vind ik dat geboortejaar idee toch niet zo boeiend. Ik had een Datejust uit 1984 (of misschien ook niet :wink: ) en die is ook vertrokken.

1 like

11 likes