Speedmaster Only

Ook benieuwd naar…

Groenachtig roggen leer op vouwsluiting.

33 likes

Wauw!
Wat een unieke band🤗

1 like

Cool! :sunglasses: Lekker anders!

1 like

Fantastische band @Ko-Banden!

1 like

Omega heeft de recentelijk “gelanceerde” Apollo 11 50th anniversary Speedmaster uitgevoerd met het chronometer spec handopwinder 3861 uurwerk, een met goud (PVD) gedecoreerde uurwerk. Naar verwachting komt er hier ook een non-gedecoreerde versie van en dit wordt de opvolger van de huidige 1861. De 1861 was natuurlijk ook een evolutie van de 861 die historisch gezien geen binding had met NASA. Dit zou dus een slimme zet kunnen zijn van Omega, want ze maken er dan een volledig inhouse uurwerk van met chronometer nauwkeurigheid en antimagnetisch. Het design verandert er niet door omdat het een handopwinder blijft. Deze info heb ik van “insiders” gehoord, maar het is nog “wandelgangenpraat”.

De nieuwe 321 wordt alleen in kleine oplagen gemaakt door een dedicated team van horlogemakers en is enkel voor “limited by production” modellen.

3861 (cam)

321 (column wheel)

3 likes

Beste HF-ers,

Ben vers op dit forum en lees met veel genoegen door het ruime aanbod topics heen. Hierbij mijn eerste bijdrage: mijn Speedy uit 2016, cal. 1861, hesalite. De stalen band en nato strap zitten op het moment in de doos en heb er nu een nato ‘style’ bandje aan zitten.

Had geruime tijd de wens er zelf een te hebben en zag de kans om er in 2018 een aan te schaffen. Elke keer opnieuw plezier om te dragen!

13 likes

2-piece nato is dat.
Leuke band, staat m goed!
Veel plezier met je Speedy en welkom hier.

1 like

Stil hier, maar weer eens een random fotootje van mijn Speedy :blush:

13 likes

Crosspost

10 likes

Ongetwijfeld ga ik als nieuw lid klapjes krijgen… denk ik…

Maar ik zou niets liever dan een speedmaster pro showen die in mijn bezit is…

Helaas zit ik nog in de afrondende oriënterende fase waarbij ik nog twijfel tussen een (nagenoeg) nieuwe evt uit het grijze circuit en een wat ervarenere.

Het lege plekje ligt al met smart op een mooi exemplaar…

Mocht ik met deze post, die men mogelijk (doch terecht) als oproep zou kunnen lezen, over de schreef gaan mijn welgemeende excuses… :innocent:. Maar deze oproep heeft gewoon de beste plaats op de locatie waar al vele vele super mooie speedmaster zijn getoond en waar vele speedy liefhebbers regelmatig buurten :wink:

Het lege plekje:

3 likes

Wat is je oproep?

Of iemand zijn “ervaren” speedy wil verkopen!

1 like

Welnee, ook als nieuw lid mag je een nieuw topic aanmaken in de juiste categorie om een Speedy te zoeken. :+1:

Het zou me trouwens verbazen als er nu niet 1 te koop staat.

*edit;
https://www.horlogeforum.nl/search?q=speedmaster%20category%3A12

Die komen ook geregeld in het blauwe gedeelte voorbij!
Goed in’t oog houden is de boodschap!

Of lekker grijs nieuw kopen. Scheelt niet veel met jong gebruikt. En erg oud gebruikt is weer duurder dan dat :joy:

Exact… da’s ook een beetje de dubio waar ik in zit…

Tot nu toe neig ik naar nieuw, een onmogelijke speurtocht naar 1 uit 1976 of 1 met see thrue caseback die relatief betaalbaar is.

En realist als ik ben met meer “wanna heb” dan geduld kom dan al gauw uit op een nieuwe…

Die tritium versie uit 1984 vind ik ook een hele mooie welke nu te koop staat. Die advertentie heb ik regelmatig bekeken…

2 likes

Klinkt wellicht stom maar ik heb al een hobby uit 1984 terwijl ik niets met dat jaar heb… Maar ga nogmaals(!) goed naar die kijken :wink:

Tja, @SwedishChef @Ralphw dan kan ik niet anders dan er nog een plaatje bijplaatsen, toch? 1984 Tritium…

2 likes