Speedmaster Only

Vandaag eens op leer:

6 likes

Portugees uitzicht :grinning:

7 likes

Zit te loeren naar een speedy naast m’n sub. Maar de wisselende verhalen over hesalite weerhouden me nog een beetje. Ik weet dat het krasgevoeliger is. Maar heb je al een kras van je hemdsmouw bijvoorbeeld? Of moet je hem echt ergens tegenaan tikken. Ik draag mijn horloges vrij netjes. Ik ben geen rouwdouwer die vergeet dat hij een horloge om heeft.

Ik draag heel vaak een Speedmaster. En soms ook een Rolex plexi. In de afgelopen 2 jaar heeft die laatste slechts een keer een krasje opgelopen. En dat was er ook weer zo uit gepolijst.
Dus indien je normaal werk verricht, verwacht ik weinig of geen problemen. En anders is er altijd nog een Speedy met saffier…

1 like

Polywatch is heel makkelijk in het gebruik met geweldig resultaat. Mocht de kras zo diep zijn dat polywatch het er niet uit krijgt had het mogelijk ook een beschadiging of barst veroorzaakt op saffier. In het geval dat het “glaasje” vervangen moet worden is dat bij hesalite veeeel goedkoper. Ik heb daarom bewust gekozen voor de hesalite. Daarnaast vind ik het er mooier (vintage) uit vind zien en dat deze versie naar “space” mag. niet dat ik van plan was dit binnenkort te doen.

2 likes

:thinking:

image

4 likes

Bedankt voor je antwoord, dat stelt gerust :wink:

Tickets to Mars Will Eventually Cost Less Than $500,000, Elon Musk Says

Als je wat extra spaargeld hebt is het binnenkort misschien wel mogelijk :rofl:

1 like

Sinds gisteren mag ik hier ook meedoen :slight_smile:

19 likes

OMG! Wat is de speedmaster toch mooi op een NATO.
De honeymoon is nog lang niet over, zeker nu de nieuwe bandjes geleverd zijn. Is er eigenlijk een band waar hij niet mee staat?

6 likes

Ja, ooit eens fel paars geprobeerd. Stond echt niet.

3 likes

6 likes

Dit weekend twee “nieuwe” stalen banden op de Speedy Tuesday’s gezet.
Links de moderne 1171/633 en rechts de 1175/640. Staat niet verkeerd!

16 likes

Nice! Op deze manier lust ik ze beide wel! Jammer dat ze relatief duur zijn voor een Speedy. Ik kan mezelf er niet toe zetten een dergelijk bedrag voor een Speedy uit te geven.

2 likes

4 likes

Dat is zeker begrijpelijk en dan haal je er het plezier ook niet uit. Ze behouden gelukkig wel hun waarde buitengewoon (momenteel zo’n 1000 tot 2000 euro boven retail aan de onderkant van de markt) dus het is beter dan een spaarrekening :wink:

Ik raad iedereen die interesse heeft in de “gewone Moonwatch” er niet te lang over na te denken. Omega is langzaam bezig het 1861 caliber te vervangen voor een handopwinder co-axial master chronometer. Het is een logische evolutie maar daarmee wordt het allemaal ook duurder en exclusiever. Omega wil graag Rolex nadoen.

4 likes

Fijn weekend allemaal

14 likes

Speedy Tuesday 1 weer eens om de pols

17 likes

De Speedy op een struisvogel leren band van @Ko-Banden. Erg geslaagd vind ik!

15 likes

Stalen banden parade!
Voor de kenners:
ST1: 1171/633
ST2: 1175/640
Achtergrond: 1479/812

21 likes

Waar lees je die informatie precies?

1 like