Speedmaster Only

6 likes

Speedy Tuesday op het werk dag.

4 likes

Speedy Tuesday op deze tropische dag is een feestje dankzij die nieuwe verstelbare clasp! :sunglasses: :+1:t2:


(1 standje losser! :nerd_face: )

6 likes

Mooie verkleuring van de 69er

14 likes

Ook ik kan mee doen in dit topic tegenwoordig :wink:

11 likes

8 likes

Deze band van een forumlid overgenomen.
Het is een echte KO band.

En die moet hier op komen. Hopelijk staat het goed zodat ik wat af te wisselen heb.

8 likes


Mijn speedmaster mee naar Ibiza aan de Es vedra, top vakantie gehad!

4 likes

Soms wil ik hem weg doen… maar zoals nu denk ik weer :heart_eyes:

5 likes

Niet mee in het water springen hè :wink:

Hihi, gaan we niet doen! :slight_smile:

Ik heb de knoop doorgehakt en er gaat een Speedy komen.
Alleen ik twijfel verschrikkelijk tussen de Professional en de 3539.50.00 Reduced.

Waarom?
Ik vind de Reduced mooier qua maat.
De 3539 is Met de nieuwere band en Saffier. Dus 100m waterdicht. En met de cleanere dial tegenover de 3510.

Maar de Reduced heeft 18mm lugwidth. Wat niet het einde van de wereld is.
Maar dan moet/wil ik weer een aantal bandjes erbij kopen.
En een Rampenuurwerk om te laten Servicen.

Waarom ik de Professional eventueel wil?
De echte Speedmaster.
Wat meer in Balans met subdials.
20mm lugwidth. En een iets minder onderhoudsgevoeliger uurwerk.
En hij valt met zijn 42/43mm toch wat kleiner. Door de Korte lugs.

Hierbij wat plaatjes…Proffesional en Reduced om mijn 17cm pols.



Iets beter Beeld. Professional vs Huidige 38mm

3539 Reduced vs Professinal

Wat zouden jullie doen? Want een goede 3539 (die hierboven is een 3510) Reduced kost ongeveer zoveel als waar een professional begint.

1 like

De Professional. Als je ‘m nu niet koopt, koop je ‘m uiteindelijk toch wel.

3 likes

Persoonlijk zou ik zeggen de Professional. De klassieker. Maar het belangrijkste is wat je zelf het mooist vindt. Ik zie aan de foto’s dat je ze allemaal al gepast hebt. Welke vond je het mooist? Met welke had je de grootste ‘klik’ toen je hem om had? Dat is het belangrijkst

1 like

Nou, ik weet het wel…:wink:

De plaat die zo mooi in balans is, is wat mij betreft juist een van de sterke punten.

5 likes

Het is natuurlijk geheel persoonlijk en iedereen moet de keuze vooral zelf maken. Maar ik zelf heb een voorkeur voor de Professional om twee redenen:

-Ik vind de verhoudingen van de reduced minder aantrekkelijk. Voornamelijk de layout van de subdials.
-Ik heb een sterke voorkeur voor het op Lemania gebaseerde uurwerk van de Professional. De piggyback chronograaf module van de reduced is in mijn ogen een grote stap daarvan verwijderd. Los van servicekosten en dergelijke spreekt dit type uurwerk mij veel minder aan.

Als ik een kleinere pols had en echt een Speedmaster zou overwegen zou ik nog eerder naar de 38 mm coaxial kijken dan de reduced.

1 like

Voor mij de oude reduced, ik vind juist de wijd uitstaande subdials fraaier.

Mooi formaat en het piggyback uurwerk stoort me niet. Had het echter een handopwinder geweest dan was ie perfect geweest :wink:

Waterbestendigheid is voor mij ook geen issue want daar heb ik genoeg duikers voor.

1 like

Afgaande op deze foto zou ik zeggen dat de Pro je prima past. Nadeel van het huidige model vind ik de stalen band, op jouw foto is duidelijk te zien wat ik bedoel;

De rode lijnen laten zien dat het horloge zelf (de lugs van de kast) prima binnen je pols past.

De groene lijnen laten zien dat het horloge groter oogt door de lelijke aanzet van de band, het middenstuk wat ik groen heb omrand loopt te ver door waardoor je de zijkant van de schakels kan zien. Op de oudere banden heb je dat probleem niet doordat het middenstuk van de endlink daar gewoon recht is.

Zelf heb ik mijne ook een tijdje op staal geprobeerd maar nu ik hem op een zwarte band draag oogt 'ie automatisch stukken beter. Zou je het horloge toch op staal willen dragen dan zou ik een vorige type stalen band kiezen (die zijn ook nog nieuw te koop bij de AD).

3 likes

Ik heb hem laatst op de originele leren band om gehad. Stiekem vond ik het mooier dan de stalen band :zipper_mouth_face:

2 likes

Zeer. Goed. Ding.

1 like