Speedmaster Only

Ik had nergens schade van hoor. Was wel zo dat de 633 links niet helemaal pasten, dus die moesten een heel klein beetje bijgevijld worden om te passen.

Misschien dat er mensen waren die héél graag wilden dat ze pasten zonder bijvijlen. Met grof geweld krijg je wellicht krassen. :man_shrugging:

2 likes

Hoe heb je dit gedaan of waar heb je dit paten doen? Gooi er eens wat foto’s in :+1:

Met de dremel, ging (overwegend) prima. Behalve linksonder op de foto, daar werd ik wat ongeduldig, die heeft net iets meer ruimte tussen de link en de kast. :upside_down_face:

2 likes

Ok, dit is echt niets voor

2 likes

Ok, here goes (disclaimer: ben niet echt een beste fotograaf)




En bij gebrek aan touwtjes zoals in het Rolex only draadje, iets net zo mannelijks:

10 likes

Helemaal goed toch, geniet er van!
Smaken verschillen en neem mijn opmerking aub ook met een korreltje zout. :slight_smile:

1 like

Alleen de 633 end links die je nog nieuw kan kopen bij de OB/AD passen niet goed op een moderne Speedmaster. Dit komt omdat de productietoleranties op de oude Speedmaster veel groter waren, dus een iets bredere end link vult dat gat mooi op. Ik heb toevallig vandaag een nieuwe set 633 op maat gemaakt voor mijn Speedmasters. De 1171/633 die ik al had heb ik verkocht en ik heb gezocht naar eentje uit 2017. Deze heeft de mooiere Omega sluiting (Omega logo is daar erin geperst, terwijl de huidige met laser gegraveerd is, dus weinig diepte).

Ik heb ook een paar vintage 633 end links en die zitten perfect op een modern Speedmaster. Zelfde geldt ook voor andere vintage end links. Alleen de 812 (1479 band) moet je ook aanpassen. Schijnt ook zo te zijn met de 1450 (met de 809 of juist de 808 end links die niet goed passen).

Ik heb mijn ST1 op verschillende banden gedragen. De 1175 blijft de mooiste vind ik:

1171:

1479:

En de 1958 (zelfde looks als de 1998, 1499 en 1498)

21 likes

Gaaf! Bedankt voor je bericht.

2 likes

Graag gedaan, ben er al jaren mee bezig dus kan er een boek over schrijven haha.
Welke band zocht jij voor de ST1?

Het vijlen van de (633) end links doe je gewoon zo. Reguliere nagelvijl van de Kruidvat en heen en weer “scrubben”. Na iedere paar keer checken en je ziet de end links er steeds makkelijker tussen glijden. Zitten er nu haarstrak in (gewone Speedmaster als dummy gebruikt)! En als het je verjaardag is, dan doe ik ze wel gratis voor je op maat maken :wink:

5 likes

Hi! :sunglasses:

WOW, lekkere aanwinst weer. Leuk ook, matching bandje enzo. Veel (draag)plezier met deze klatser, gaat wel lukken denk ik. :ok_hand:

1 like

Ik PB je morgen :+1:

Tijd voor foto’s!

32 likes

Eens! Ook op mijn vintage Speedy een geweldige band!

6 likes

Mooi! Ze zijn zeer lastig te vinden en dat met name de 640 end links. Ze lijken slechts 1x per jaar langs te komen op Ebay haha :sweat_smile:. Vorig jaar stonden ze voor 500 euro te koop…setje gevouwen ijzer…

Als je trouwens dikkere springbars gebruikt, zal de endlink ook wat dichter tegen de kast aandrukken. Maar blijft lastig.

1 like

Prachtige plaat om te zien

1 like

Zal ook niet misstaan

BC93DFB2-310B-416A-9512-DAD7F51BF972

image

https://www.vintagestraps.it/product/genuine-handmade-nubuck-calfskin-black-watch-strap/

4 likes

Poh. Dat vind ik wel even wennen!

Maar lelijk is het zeker niet! Zo een oyster!

:ok_hand:

1 like

24 likes

Twijfel een beetje of ik deze nu mooi vind of niet. Misschien meer voor in de zomer? Korte broek met slippers…:sunglasses:

1 like

:wink:

6 likes

Op basis van mijn inschatting van @Watch2Morrow probeert hij nu de Rolex jubilee er aan te hangen…

6 likes