Speedmaster Only

Nee, sorry. Dat zou ik zo niet weten. In het verleden wel eens op HF voorbij zien komen. Misschien een zoekertje plaatsen?

Klopt. Volgens mij is een mint 1186 bracelet vinden een uitdaging.
Voordat ik ga zoeken naar een bracelet wil ik nog wel onderzoeken of de end links geen schade op de kast achterlaten.

Wil geen gekut met net niet passende end links. Er is veel info terug te lezen op Omega forums.

Wellicht dat de kenners hier meer info over kunnen delen?

Zaten deze op de modellen van 2005? Zo ja, sluit ik me aan bij @koekoek. Deze “buigen” te laat omlaag waardoor het horloge meteen een stuk groter draagt.

1 like

Lekker hoor :ok_hand:

1 like

Vroeger was t beter! (bij Omega dan toch)

2 likes

Hatseflats :+1:, geweldig :ok_hand:. Geniet ervan man :ok_hand:

1 like

Wellicht is het al eens eerder gemaakt/gepost, maar heb zelf deze twee compilaties in elkaar gezet om de evolutie van de 321 naar 861 naar 1861 naar de nieuwe 3861 in beeld te krijgen. Helaas zijn er niet van alle uurwerken een gelijke foto te vinden, maar als je even de tijd neemt zie je veel overeenkomsten. Er is nu onder de puritsten veel kritiek op het nieuwe 3861 uurwerk, omdat het niet meer een echte Moonwatch zou worden. Nou de overeenkomsten zijn nog steeds sterk aanwezig, met een zelfde layout en Lemania 1873 als basis. Echter is Lemania 1873 (dus 861 en 1861) nooit op de maan geweest, dus dat waren theoretisch ook geen “moonwatches”.

Ter info: in de platte weergave met de vier uurwerken is de 3861 een goud PVD afgewerkte versie. Dat was alleen voor de 50th in het goud. De gewone 3861 is de versie zoals je die ondersteboven ziet in de 3d weergave. Omega had deze precies gedraaid op de website staan, waarschijnlijk om het echt nieuw te laten lijken. Maar alles zit nog steeds op dezelfde plek, alleen is meer dan de helft opnieuw gemaakt/ontworpen.

7 likes

Gaaf! Ze belanden steeds meer bij liefhebbers. Is dit die uit het blauwe gedeelte (WatchWalker)?
Er zijn sowieso niet veel in Nederland gok ik. Mooie groene outfit trouwens!

1 like

Jep, van WatchWalker. NL geleverd :+1:

Hahah thnx @jvk_1971 :sweat_smile:

1 like

14 likes

Ik lees eigenlijk overal dat het schade maakt … daarom durf IK het niet … :innocent:

1 like

Heb je leesvoer? Dan laat ik het (ook) los namelijk.

Niet zo bij de hand meer … maar heb heel wat forums afgestruind, oa Watchuseek en andere. Maar als JIJ dit oplost dan hoor ik het graag! :grin:

1 like

Hahah ben geen proefkonijn hier :sweat_smile:

@flowert heeft meen ik ook een bracelet op z’n ST1 gehad … Wellicht kan hij wat vertellen over krassen maken van de endlinks op de Speedy kast.

1 like

Apollo 15

9 likes

Polletje dan maar, wat past volgens jullie beter op de ST I?

  • Taurillon
  • Racing

0 stemmers

Leuk stukje om te lezen over deze bandjes:

1 like

Poll begint al aardig een duidelijke voorkeur aan te geven.

De racing die je laat zien is overigens sowieso een lelijk ding met die extra banen erop,… brrrr.
Ja, ja, ja, vind ik en vermoedelijk heel veel anderen ook. :wink:

4 likes

Wil iemand ruilen? Ik heb nog zo’n Seiko :innocent: Laten we die 7 pond zitten

1 like

Grappig, ik ben juist voor die banen gevallen en door dit specifieke bandje op mijn aversie tegen zwart terug gekomen.

Overigens op het spoor gekomen van het bandje door een eerdere post van Metin (dank daarvoor)

Draag hem nu een stuk vaker dan voorheen…

6 likes

Graag gedaan! Maak eens wat coole foto’s :v:

1 like