Speedmaster Only

@Victor70, kun jij nog een paar shots uploaden met de grijze Hirsch Sueda? Wat een klatser-combi is dat. Ik twijfel of ik dezelfde strap moet halen dus wellicht trek je mij over de streep :wink:

28 likes

Wouw!!

Hi Niels, natuurlijk. Doe ik morgen met daglicht. Voor nu op iets anders; :wink:

Wat een fijne klokken posten jullie allemaal! :+1:

4 likes

[quote=“Nielsracing, post:502, topic:101910”]
kun jij nog een paar shots uploaden met de grijze Hirsch Sueda? Wat een klatser-combi is dat. Ik twijfel of ik dezelfde strap moet halen dus wellicht trek je mij over de streep :wink:
[/quote]

Brakke foto’s maar je krijgt een idee. Dit bandje is ca. anderhalve maand intensief gedragen en dat kan je zien. Overigens is de kwaliteit van deze Hirsch wel helmaal in orde, goed gemaakt dus. Persoonlijk vind ik de rally- achtige banden momenteel een betere combinatie met de Speedmaster. :wink:

10 likes

Rally!

10 likes

Wauw :slight_smile:
Thanks Victor!!!

1 like

Hierbij mijn bijdrage voor vandaag. Grijs is het nieuwe cognac! :wink:

8 likes

Geen foto maar een oproep.
Hier:

is iemand bezig om een werkend systeem op poten te zetten om op basis van het serienummer van een Speedmaster (bouwjaar 1957 tot 1980) het tijdpunt van productie te bepalen.
De reden is, dat de lijst van Hartmann niet nauwkeurig is.
Het is erg veel wiskunde en spreadsheets, maar het schijnt nu al te werken. Maar hoe meer gegevens hij krijgt, des te beter wordt het systeem.

Als je een archief extract van je Speedy (bouwjaar 1957 tot 1980) hebt, stuur hem dan even een foto (horloge met extract, eerste vier cijfers zichtbaar is genoeg) of post het in de disc, dan help je hem en de Speedmaster gemeenschap.

1 like

Jawel. Met zo een goedkoop rotding met veel te veel speling op de teeth kan je makkelijk uitschieten. En zit er zo een mooie diepe lange kras van een van de uitsparingen tot in het midden van de caseback in.

Als je dan toch een Jaxa (want zo heten die dingen) wilt kopen. Koop een Bergeon.
MAAR als alternatief is de LG-MasterWrench wel heerlijk. (gebruik ik nu al consistent een jaar of 2 zonder ooit uitgeschoten te zijn)

2 likes

Heb je m zelf? Vraag me af of je er geen krasjes mee maakt in de gleufjes vd achterdeksel

Neen heb hem niet, maar hij is precies afgemeten op die gleufjes als het goed is, dus zolang er geen vuil tussenzit zou je er geen krasjes mee moeten maken.

1 like

Messing op RVS krast niet. Ik werk dagelijks met meerdere metaalsoorten (niet horloge-gerelateerd). Ik vind 'm cool, en hou 'm zeker in gedachten. :thumbsup:

1 like

Ik heb mijn Speedmaster al 40 jaar en heb hem nog nooit opengemaakt :wink:

2 likes

Openmaken is ook belangrijker als je een horloge koopt van iemand die zegt hem al 40 jaar te hebben :wink:

1 like

Hmm… met de discussie omtrent open maken is in ieder geval het idee gekomen dit niet zelf te gaan doen. Ter zijner tijd maar eens laten doen voor het serienummer. Heeft geen haast… :slight_smile:

1 like

Groot nieuws! Ik heb vanmorgen het geld overgemaakt voor een splinternieuwe Speedmaster ref. 311.30.42.30.01.005!

Ik stond eerder al op punt 1tje te kopen, maar toen heb ik geïnvesteerd in een Breitling Navitimer Super Constellation 42mm. Had ook wat schrik dat de Speedmaster te klein zou zijn, aangezien hij kleiner draagt dan de Navitimer. Ondertussen heb ik al wat kleinere modellen in de verzameling en ben ik gewend geraakt eraan. :grinning:

Ik sta nu uiteraard te popelen om mijn Speedy in ontvangst te nemen en ook in het legioen van Speedy eigenaars te komen. Het is zeker geen “origineel” horloge in de zin van dat bijna elke verzamelaar wel 1tje heeft, maar het is nou eenmaal een pure legende en ook esthetisch een meesterwerkje. Can’t wait!

11 likes

Welkom! :slight_smile:

Net voor het weekend, extra lang wachten :frowning:

Waar heb je hem besteld?

Via Chrono24 bij Wingoo Watches in Italië.

8 likes