Tja, ik ben nu ook verkocht! Ik ga dit weekend naar een Speedy Pro uit 1981 kijken. Laatste vd serie. Wel flink aan de prijs maar ik merk dat alle vintage speedy’s bijna 4K+ zijn
Zoek er ook nog eentje uit 1981, geboortejaar
Maar die gaan nog wel voor een redelijke prijs?
4K en up, zou ik zo zeggen…
Ik kan zeker appreciëren dat vintage iets extras toebrengt, maar ik schrik wel dat een splinternieuwe meestal minder kost dan een tweedehands, tenzij het een vrij recente is (+2000).
's niet de eerste keer dat ik daar koop, lijkt wel een soort van horloge-epicentrum in Turijn. Ik koop wel enkel bij verified trusted sellers met goeie kritieken.
Mocht je er 1 tegenkomen, let me know
haha Dat is niet goed voor de prijs, dat weet je eh.
Het gaat overigens om deze. Iemand nog aan - of opmerkingen? Gekke dingen?
Betreft dus een een Speedy uit 1981.
Dit is toch een C5. wijzerplaat - volgens MWO uit de periode 1991-1997, maar wellicht dat de experts hier meer over weten:
Thanks! Ik hoop dat er nog iemand reageert op jouw reactie want ik zie soms het verschil niet meer…
Volgens mij heb je gelijk mbt de plaat.
De bezel lijkt me ook jonger maar is iets moeilijker in te schatten op basis van deze foto.
Bezel is een C3. Medium C sans serif.
Periode 1990-1995 aldus MWO.
Past bij de plaat.
Waarom denk je eigenlijk 1981?
Om meer te weten zou je het volgende nog kunnen checken:
Kleur van het uurwerk; Copper kleur of yellow?
Serienummer?
Tip: Moon Watch Only boek aanschaffen; echt een heerlijk boek als je op zoek bent naar een Speedy.
Een prachtige uitvoering!
Ik vraag me alleen wel vaak af waarom er eerst op de buy-knop wordt gedrukt en >2.000/3.000 euro wordt afgerekend en er dan pas vragen worden gesteld over basale dingen. Niet op jou persoonlijk hoor, maar je ziet het erg vaak. Waarom niet eerst tips inwinnen als originaliteit, leeftijd etc van belang is.
Ik snap goed wat je zegt maar ik ga morgen pas kijken. Gelukkig
Hij gaf zelf aan dat deze uit 1981 zou komen. Ik heb ook de bezels vergeleken met speedy’s uit die periode en die kwam overeen (dacht ik). Ook zie ik geen verschil met de dial maar ik heb wellicht nog geen getraind oog. Ik ga morgen ook het serialnr bekijken en kijken of deze met 42xxx begint. Als dit zo is dan is dit een franken klok misschien of kan deze alsnog uit 1981 komen?