Speedmaster Only

3150dm was iets van 2850 gulden is 1300 euro. Nu dus factor 3,3 ongeveer.
Inkomen factor 1,6. Dus stijgt 2x zo snel ongeveer…:wink:

Veul beter!

1 like

Ook maar weer eens Speedy Tuesday…

6 likes

Zo. Eindelijk ook een speedy :stuck_out_tongue: Heeft even geduurd maar nadat ik er één om de pols gehad heb in Italië, was ik toch verkocht. Z’n simpel horloge, geen cutting-edge techniek, manual wound, niet bijster accuraat, maar toch verdomde goed :stuck_out_tongue: Moet er nog wel aan wennen, maar hij is wel ongelooflijk mooi. Eerste dure horloge dat ik gekocht heb, en moet zeggen dat ik in eerste instantie meer impressed was met bijvoorbeeld mn Hamilton Khaki Pilot day date, maar na een paar dagen begint het wel te komen :stuck_out_tongue: De speedy was 50 jaar geleden mooi, en zal dat over 50 jaar nog steeds zijn neem ik aan. Blijf naar beneden kijken en ook omdraaien voor de open case back :slight_smile:

Foto’s!!




Iemand nog ideeën voor goeie vintage achtig straps of leer? Thx!

18 likes

Gefeliciteerd! Doe je goed.

1 like

Dank Tom!

Kiekjes voor deze Speedytuesday.

25 likes

Fotootje uit het archief maar ik 'm vandaag wel om!!!

14 likes

Eindelijk duidelijkheid omtrent de leeftijd nl. dec. 1980… :slight_smile:
Het vreemde is dat ik 'm bijna nooit draag ondanks dat ik 'm prachtig vind…

Ik heb een vraag (advies nodig) voordat mijn zoektocht naar een speedmaster gaat beginnen.
Ik heb het een en andere gelezen over de speedmaster pro en de speedmaster reduced. Nu is de reduced 39mm en de pro 42mm, mijn polsen zijn ongeveer 16,5cm. Mijn huidige horloge is 41mm en is al vrij fors naar mijn idee, daarom ben ik bang dat de pro te groot gaat zijn.
De pro kan ik natuurlijk makkelijk passen bij een juwelier, echter ik kan nergens meer bij een juwelier de reduced vinden. is deze niet meer “nieuw” te koop? Ook zit er nogal een redelijk prijs verschil tussen de reduced en de pro. Reduced zijn er al compleet voor rond de €1500 en de pro begint pas bij €2500. Wat is jullie advies? De pro of de reduced.

Altijd een pro. Draagt sowieso niet zo groot. Op leer nog kleiner dan op staal. Wel altijd op staal kopen en losse leren band zoeken.

2 likes

Wilde zelf ook eerst voor de reduced gaan ivm met mijn kleinere polsen maar toch de pro gepast en die valt erg goed hoor.

Die dus uiteindelijk ook gekocht en mijn inziens valt hij niet als 42mm

1 like

Een pro draagt eerder als een 40mm. Op staal draagt hij groter dan op leer, maar nog steeds goed te doen.

2 likes

Heeft het ook niet te maken met de meetmethode, met en zonder kroon ?
En valt het verschil in de praktijk wel mee.

2 likes

Zojuist mijn Heuerville aangepakt en gevintaged :+1:
De zijkanten wat ingevet voor diepte.

Nu nog wachten op zaterdag, dan komt de Speedy hopelijk.

10 likes

Netjes hoor!

1 like

Cross post omdat ie mooi gelukt is, broekzak shot :slight_smile:

38 likes

Zeker goed gelukt!

1 like

Echt een prachtige foto zeg!
Vaak geprobeerd of een lucky shot?

1 like

2e of 3e keer met andere horloges. Ben sowieso van de mooie foto’s, ook op Instagram etc.