Speedmaster Only

Projectklokkie als in mod-exemplaar? Wat ga je ermee doen?

Andere plaat, wijzers, bezel (hoop ik) en band.

En zijn hier mensen die knallen een eur 100 band op een eur 1000 klok. Dan is die eur 200 voor de 98000024 afgezet tegen de prijs van een Speedy een fractie…

Nou 200 voor de band en 200 voor de sluiting (grof gezegd).
Dat is 400 op de prijs van speedy (3400)
Is geen fractie hoor… !!!:relaxed:

1 like

Mooie Tintin :heart_eyes:

Die sluiting houdt zijn waarde. Bandje versleten: sluiting nog bruikbaar!

1 like

Eigenlijk probeer ik weg te blijven van vintage Speedmaster; ik heb er veel te weinig kennis van, maar toch kriebelt het elke keer weer… :sweat:

Volgens mij lezen er hier wel enkele kenners mee, daarom;

Dit lijkt mij een nette 145.022-69 van een eerlijk/gereputeerde ? verzamelaar voor een (gezien de hausse) nette prijs:

https://omegaforums.net/threads/omega-speedmaster-145-022-69-one-owner-full-papers-extract-serviced.66813/#post-840597

Waarom is deze nog niet weg? Prijs/kwaliteit toch niet helemaal correct?

Ik denk dat hij best aan de prijs is, zeker aangezien de prijs head-only is. De band en box komen er nog extra bij, hiervoor kun je nog wel kleine €1000,- extra rekenen.

Zal wel weer aan mij liggen maar dit is toch een belachelijke prijs!?!?!?!

En ik heb het maar snel gelezen maar je krijgt dus inderdaad head only met een andere inlay en niet correcte caseback… en dan dit bedrag vragen!!!

This Speedy comes with an early 1171 bracelet, full documents and a matching Box.

Voorzover ik snel las is de prijs voor bovenstaande. Hij refereert aan de prijs head only uit Speedmaster101-chart dacht ik.

Hoeveel Speedmasters zijn er nog uit die periode waar geen enkel onderdeel (bv door Omega) geswapped is?
Inlay is periode correct en hij heeft juist een correcte caseback geplaatst dacht ik?

(maar ik ben dus verre van een kenner! :neutral_face:)

Je hebt gelijk, hij refereert aan de head only prijs, in zijn prijs zit alles inbegrepen

Niet veel en daar betaal je dus voor. Ik vind het vreemd als je een bezel eraf haalt en een minder mooie terugzet omdat anders je prijs te hoog zou worden. Echt bullshit imho.
En de achterkant was de juiste zoals hij gekocht is, hij heeft zelf besloten een andere erop te zetten. Vind ik raar.

Maar goed, het is mijn geld niet dus vooral kopen. Tegenwoordig lijkt iedereen een vintage speedy van minimaal 5k een koopje te vinden. :wink:

Volgens mij komt er een vroege 1171 band bij. Die banden doen met de endlinks circa 500 euro.

Dus circa €6500 voor head only.

Ik heb een paar maanden terug een 145.022-69 met een vergelijkbare DO90 en eveneens recente service voor €5500 verkocht. Maar die kwam niet met B&P en had een vervaagde achterdeksel. Zijn de B&P en betere achterdeksel €1000 waard? Zou best eens kunnen. Mijne had wel een betere wijzerplaat.

Achterdeksel is trouwens wél correct.

En discussies of het te duur is (en dat geldt ook voor de meerderheid van de Rolexen) is zinloos. Deze wordt in de hoofdzaak aangezwengeld door mensen die het horloge sowieso niet echt willen bezitten. Heb ik zelf ook (het te duur vinden, niet de discussie aanzwengelen) met sport Rolexen, die prijzen vind ik veels te hoog, te meer daar ik ze toch niet echt wil hebben.

Achterdeksel wel correct???

It originally came with a early 71-Caseback. I sourced a correct '69 caseback for peace of mind, even though the original owner remembered clearly he bought it with the '71 ( He rememberd both Speedies having different Casebacks.)

  1. Box is tijdcorrect maar er apart bij gekocht
  2. Bezel tijdcorrect maar niet de bezel van dit horloge
  3. Achterdeksel: verwisseld voor tijdscorrect exemplaar (om de prijs op te drijven) maar hij had input van de verkoper dat het deksel dat erop zat zo geleverd was

Volgens mij haal je correct en origineel door elkaar.

Zit namelijk een extract bij. Deze vermeldt dat het uurwerk bij een 145.022 hoort. Een 145.022 met serial 30.99x.xxx is een 145.022-69. Achterdeksel daarmee correct. Die erop zat was niet correct.

Dat zou kunnen. Ik vind bij vintage origineel belangrijker dan correct.

Er zijn genoeg vintage sets (Rolex/Omega) te vinden waar gewoon alles bij elkaar wordt gezocht en dan van de toren wordt geblazen hoe mooi het exemplaar is. Zo’n exemplaar is voor mij niet correct en niet origineel en dat heb ik bij deze ook.

@BH_ had daar op OF volgens mij een keertje wat over geschreven, die speedys die in onderdelen meer waard zijn dan als geheel. Niet heel raar toch?

Jouw voorkeur is natuurlijk jouw goed recht. Neemt niet weg dat het horloge juist is beschreven: periode correcte onderdelen. Verkoper geeft daarenboven ruiterlijk toe dat ze niet origineel zijn.