Speedmaster Only

Geen idee wat OF is.

En ja, wel heel raar. Het is makkelijker een tijdscorrect onderdeel te vinden dan een geheel tijdscorrect horloge. Hoe completer hoe duurder toch???

OF = Omega forum. Dat laatste is dus niet het geval :wink:

Ik schrijf toch ook niet dat hij niet correct beschreven is???

Ik schrijf dat ik dit de hoofdprijs vind voor dit samenraapsel en dat er heel veel mensen dat met mij eens zijn want hij is nog niet verkocht. En er zijn genoeg liefhebbers op dat forum die zonder problemen het dubbele uitgeven voor een klok.

Ja.

Mijn 145.012 is in de markt €8500-€9000 waard en in onderdelen gauw €11.000+

2 likes

In het geval je op mij doelt; ik ga voorlopig helemaal niets kopen, ik probeer enkel wat wijzer te worden :wink:
Gezien dat het horloge ‘correct’ is en B&P incl is, vraag ik me dus af wat de minpunten zijn

Dat is niet geval omdat er wat over geschreven is?
Of is dat niet geval omdat er naar verwezen wordt dat je sommige onderdelen voor de hoofdprijs te koop ziet staan en we graag vergeten dat een vraagprijs niet de verkoopprijs hoeft te zijn.

Volgens mij zijn die minpunten afdoende beschreven. Daar zijn wat verschillende visies op maar dat zijn wel de minpunten.

Zie de bovenstaande reply van @BH_ :grin:

Dan ontvang ik graag een linkje over dit spannende verhaal… :slight_smile:

duidelijk, merci!

Hier lijk je best eens gelijk in te kunnen hebben, want dat was de reden van mijn vraag; vreemd dat deze nog niet verkocht is; nog vreemder dat deze dan wel 28 likes en diverse :+1:bumps heeft gekregen.

Ik heb het idee dat je een beetje nijdig wordt. Je bestrijdt dat het horloge ‘correct’ is (althans de achterdeksel), daarmee zeg je minstgenomen dat hij niet correct is beschreven.

Het feit dat hij niet verkocht is wil ook niet zeggen dat de Speedmasterverzamelaar het met je eens is (samenraapsel). Het is hoe je het ook wendt of keert een forse prijs en wellicht denkt de verzamelaar: “Mwah, voor dezelfde €7000 kijk ik effe of ik een 145.012 zónder B&P kan vinden” … Dat zou namelijk mijn gedachtegang zijn.

1 like

Merci, nuttig te weten hoe die andere Speedmasterverzamelaars erover denken :wink:

1 like

Nee, ben niet nijdig. Helemaal niet zelfs.

Als je een ander achterdeksel erop zet uit het juiste jaar is het horloge correct! Ben ik zonder meer met je eens.
We weten echter ook dat er veel horloges in de tijd ‘raar’ zijn uitgeleverd. Andere wijzers, andere achterdeksels enz. Ik vind het als liefhebber veel mooier/cooler/gaver/vetter (of een alternatieve uiting die nu wel hip is) om te kopen zoals het is geleverd. Hij heeft het van de eerste eigenaar gekocht en die vertelde dat het zo was geleverd. Waarom dan veranderen?

Ik vind het nu een samenraapsel en het was een bjoetie. Mijn mening, that’s all.

En wat betreft je laatste alinea…
Waarom zou je liever een minder complete kopen als verzamelaar ipv deze? Als dat niet om de redenen is die mij storen aan dit horloge ben ik nieuwsgierig waarom dan wel. Ik vind als verzamelaar b&p namelijk erg leuk.

Misschien snijdt de verkoper zichzelf in de vingers met zijn ‘full disclosure’ ?
Als hij niets had gezegd over de geswapte onderdelen, had je misschien dit wel een tof :wink:klokje gevonden?

Feit is dat horloges wel raar geleverd werden. Maar hoe kan je zo iets bewijzen? De originele verkoper kan wel zoveel zeggen… :thinking:

Omdat ik niet veel waarde hecht aan b&p. In gelijke conditie heb ik liever een mooie 145.012 zonder b&p dan een mooie 145.022-69 mét b&p.

M.a.w. ik spendeer mijn €tjes liever aan het horloge dan aan de (voor mij) randzaken.

Ja, dat is zeker zo. Als je het allemaal niet zou weten is het gewoon een bjoetie van een klok.

Maar ik koop ook geen vintage meer. Dit is aan de orde van de dag en dat is hetgeen deze verkoper doet nog HEEL netjes. Net als met verdovende middelen in de sport. De neppers zijn echt verder dan de kenners.

1 like

Euh, als eens wat gesprekken gevoerd met mensen die al wat langer meelopen bij Omega?

Petros ooit gesproken hierover. Of Ferrie Schweizer?

Tja, als hij hem mét 145.022-71 deksel verkoopt heeft hij het volk aan zijn fiets hangen dat die kastbodem niet correct is (want valt uit serial range). Of je nu door de hond of de kat gebeten wordt…

Wss is dit een 145.022-69 uit ongeveer 1971 die later in de winkel lag en toentertijd wilde iedereen een “Maanhorloge”, dus andere stoere bodem op gezet… who knows.

4 likes

Ja, het is in dit geval nooit goed. Dat is wel het lastige met dit achterdeksel.

En nogmaals, zijn openheid is te prijzen! Maar ik weet zeker dat er daardoor ook veel afhaken.