Speedmaster Only

Ja hond of kat beetwonden. Ikzelf zou nooit een -71 kopen met 30.99 serial.

Die 71 bodem is met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid evenzeer niet origineel, althans af-fabriek. Hij is ongetwijfeld met 69 bodem uit de fabriek gerold. De koper heeft hem mogelijk wel zo gekocht in de winkel.

Nieuwe Speedy pro owner checking in !
Ik heb sinds enkele weken een manual wind, hesalite speedmaster pro in mijn bezit. Ik had voorheen een Speedmaster reduced, die is nu naar mijn vrouw gegaan.

5 likes

Dat is toch gek? Als je een Rolex koopt met een gravure in de deksel en deze deksel laat je door een orignele en tijdsconforme deksel vervangen. Is dat horloge dan ook een samenraapsel geworden? Die gedachtegang volg ik niet.

Verder begrijp ik BH zn punt beter. Ik denk dat er meer mensen zullen afhaken als er een ST71 caseback opzit. En opmerkelijk dat eerlijkheid niet wordt beloond en boefjes die summiere teksten online zetten wel betere prijzen zullen vangen :joy:

Je hoeft me ook niet te volgen. Is gewoon mijn mening. Lever dan in ieder geval beide casebacks erbij bijvoorbeeld.

Dat sowieso. Of schrijf dat je hem voor 400 extra ook over mag nemen :grin:

1 like

Interessante discussie wel. Vergezeld van een plaatje, letterlijk en figuurlijk.

Ik wil niet eens weten wat de mijne waard is


5 likes

Mijn meest groezelige Speedmaster

15 likes

Zonneschijnpatinaversneller!

Interessant hoe per merk of model dat verzamelen anders is :+1:

1 like

En zelfs per persoon. :wink:

2 likes

DoeiDoei Hulk # wachten in het clubhuis#

5 likes

Vandaag met mijn eigen Speedy om de pols voor het eerst een andere Speedmaster “in het wild” tegengekomen! Tijdens een lunchbespreking meende ik de band en de sluiting al te herkennen onder de mouw van een van de gesprekspartners.
Toen de mijne naar beneden en in het zicht schoof kreeg ik er meteen een opmerking over en bleek mijn vermoeden correct.
Aangezien de rest van de tafel ons enthousiasme daarna met enig ongeloof gadesloeg zijn we daarna maar weer over serieuze dingen gaan praten
 ; )

4 likes

Beste liefhebbers
Jullie enthousiasme voor speedmasters is behoorlijk besmettelijk.
Mijn tweede uurwerk dat ik me aanschaf is een speedmaster 57 geworden.
Via chrono24 en wordt hopelijk volgende week geleverd.

4 likes

Serieuze dingen, over speedmasters begrijp ik

1 like

Het moet toch niet gekker worden
 mijn eerste niet-limited en niet-vintage Speedy. En ik vind 'm gewoon goed!

15 likes

Ook ik mag weer posten hier ! Mijn nieuwe NA
erg blij mee :heart_eyes::heart_eyes:

16 likes

Voor mij is de hele discussie over die 7k EUR Speedy eigenlijk de kern van het probleem bij het vintage Speedy verzamelen. Iedereen zit maar parts te swappen om waardevolle combo’s te krijgen, naar mijn aanvoelen creeren we 1000den franken watches op deze manier. Erg jammer vind ik dat, en voorbij wat verzamelen eigenlijk hoort te zijn. Ik voel er niets voor, en richt me daarom op het vinden van:

  • een niet verpeste Mark II (gevonden, en gaat niet meer weg);
  • een 80ies tritium Speedy, deze zijn nog fabrieksorigineel te vinden zonder dat er vanalles aan ‘gerommeld’ is.

Ik vind het ergens raar dat een verzamelaar 1000den euros meer wil betalen voor een prĂ©-moon die volledig ‘correct’ is, met een kast geleverd in 1966 Argentinie, een bezel uit 1967 Duitsland, enzovoor enzovoort - correct ja maar als een mooie jaren 60 klok sinds de 70ies een andere bezel geplaatst heeft gekregen bij service, en de klok op die manier levenslang bij een eigenaar heeft gediend, dan prefereer ik toch de klok die zogenaamd ‘niet correct’ is.

Het hangt er wat van af natuurlijk, maar ik zou nooit ‘een andere bezel opschroeven omdat de klok dan betaalbaar gehouden kan worden’ - brrrrr gaat mijn vintage liefhebbers-hart van bloeden. De gedachte dan jan en alleman aan die mooie fabrieksoriginele stukken gaat rommelen en knutselen en sleuren
 yuk.

8 likes

11 likes

110% eensch!!!

1 like

Ik vraag me af waaraan je een Duitse bezel uit 1967 herkent. :slight_smile: