Speedmaster Only

Niet, maar het idee is voor mij voldoende :slight_smile:

Die heeft een Punkt ĂŒber neunzig


7 likes

Maar hoe weet je dat hij uberhaupt niet origineel is? Hier vertelde de verkoper het maar had je het anders geweten?

1 like

Nee. It’s all in my head :slight_smile:
Maar goed dat is zo voor een emotioneel artikel als een horloge vind ik.

Ik voel me extra goed over een aankoop als het klokje van bij eerste eigenaar komt en er duidelijk niet aan gesleuteld is. maar that’s me hĂ©.

Een beschrijving zoals voor deze 7k Speedy op OF is voor mij een afknapper.

1 like

Dat ben ik volledig met je eens dat ik horloges het liefst onaageraakt koopt. Maar originele vintage Omega onderdelen is natuurlijk een stuk beter dan nieuwe fabrieks of aftermarket onderdelen.

2 likes

Eens, maar de nuances zijn er wel voor mij:

  • een prĂ©-moon Speedy met een jaren '80 bezel op in nieuwstaat - nogo;
  • een prĂ©-moon Speedy met een verweerde jaren '70 bezel op die daar ook zit sinds een service in de jaren '70 - liever zo laten.

Het hangt erg hard van situatie tot situatie af en algehele gevoel/verhaal bij de deal.

Maar toestanden als een bezel van een originele combinatie afslopen om afzonderlijk te verkopen omdat dit meer opbrengt en dergelijke doen bij mij m’n liefhebbershart bloeden. En jammer genoeg zijn deze toestanden schering en inslag als het om ouwe Speedys gaat.

1 like

Pre moon 321 met DNN zou ik niet lusten.

1 like

Hasselblad 503CW
Makro-Planar 4/120mm
Hasselblad CFV-50c
Elinchrom 400ELB
Quadra HS
Litemotiv 120cm soft box

13 likes

Gisteren opgehaald bij Ace en Dik. Prima geholpen en na wat onderhandelen voor een leuke prijs meegenomen. Helemaal top! Na 2,5 jaar ben ik gelukkig weer in het bezit van een Speedmaster Professional en nu laat ik hem nooit meer gaan!

18 likes

Hasselblad
me liky!

1 like

Af en toe is een lekker achterkantje ook prima om te zien toch?

8 likes

20 likes

Ik wil graag kritiek op mn Speedmaster. Wat is jullie mening ?

3 likes

Vind m wel mooi! :grin:

  • Vrij scherpe kast
  • Lume is eraf.
  • Ondanks dat de chronofunctie loopt kan ik zien dat de urenregister creep heeft.
  • Latere bezel (maar volgens mij had je nog een DO90, nietwaar?)
1 like

Vraagje van een leek :thinking: Wat bedoel je met creep? Dank

7 likes

Just Kidding’ Luuk maar was wel het eerste beeld dat bij me opkwam :wink:

4 likes

Heeft hij zeker iets van weg :thinking:

1 like

Wijzer reset niet, loopt iets door

1 like