Speedmaster Only

5 likes

Ik kan de hele dag naar de achterkant van mijn Speedy blijven kijken…

17 likes

Schitterend, dat mis ik dus nog in mijn collectie, een “open caseback”. Is het weten van het juiste uur echt zo belangrijk? Je zou hem omgekeerd om de pols dragen.

3 likes

Ik geniet echt als een idioot van de aanblik van dit 1863 uurwerk…

Ja, ik weet het: een Speedy “hoort” een dichte caseback en hesalite front te hebben, en ja deze Sapphire Sandwich kost bijna 1000 pleuro meer, maar ik geniet nu echt dubbel van mijn fonkelnieuwe Speedy tov de hesalite versie die ik eerst had.

2 likes

Draagt alleen zo lastig en je kan niet zien hoe laat het is :wink:

1 like


De oude dame

1 like

Ik krijg een EMG DL63 binnen die een caseback met een glazen bodem heeft en volgens mij is dat uurwerk een soort van chinese kopie van een Lemania uurwerk (wat ook in de Speedmaster zit). Het ziet er zeer goed uit in ieder geval :slight_smile:

Ik heb voor mijn Speedmaster ook even getwijfeld over welk versie te nemen, maar uiteindelijk heb ik toch gekozen voor de dichte bodem en hesalite.

2 likes

Ik weet dat hij erin zit dit uurwerk, bijna duizend euries meer is wel heel veel geld voor iets wat aan de onderkant zit. Maar aan de andere kant…is het ook wel een mooi gezicht om er met grote regelmaat naar te kijken. Maar ook ik hou het zo dicht mogelijk bij het origineel. En als ik wil kijken dan klik ik er wel een aan van een mede forummer , bespaard me weer een aantal euro’s…:stuck_out_tongue_winking_eye::+1:

1 like

Krijg bij Seagul uurwerkjes nooit een lekker gevoel, chinees en uurwerkjes hmmm…pisbakkenstaal dat is het eerste wat erbij mij opkomt. Ik zeg een gevoel. ETA uurwerkjes geven mij een geruststellender gedachte zeg maar. Ik denk dat de Limited van de EMG een hoog flippergehalte gaat krijgen. Dat komt omdat eruit China ook een hoop teringzooi komt dat als het het daglicht ziet al begint te roesten. Kwalitatief kan er uit China goede spullen komen maar ook troep wat echt soms bizar slecht is, alles heeft zijn prijs.

Ik denk dat je verbaasd zal zijn als je weet hoeveel er echt uit China komt :wink:
Ik zal zeker laten weten of de EMG de moeite waard is.

Is een heel ander uurwerk gebaseerd op een Venus 175. Overigens ook mooi en vind zelf een venus 175 zelfs mooier.
Hier het uurwerkje dat er in zal zitten, genieten zal goed te doen zijn. :wink:

3 likes

Hmm… Dan ben ik verkeerd geïnformeerd geweest. Het uurwerk in de foto is inderdaad hetzelfde.

Ziet er leuk uit maar krijg bij dit uurwerkje altijd het gevoel dat als je de kastbodem opendraait direct de roestduivel toeslaat. Ik krijg bij Chinese uurwerkjes nooit het “gevoel” van Yes! materiaal gebruik, vorm, afwerking. het is het gewoon net niet.

Dag 5.

7 likes

No hard feelings hoor integendeel maar ik krijg bij het woord Seagul uurwerk nooit het gevoel van ETA, maar dat begrijp je natuurlijk wel. :thumbsup:

1 like

Het is van een heel andere orde natuurlijk. Heb hem zelf gekocht vanwege de historie en om deze naast mijn ‘echte’ venus 175 te hebben.
Moet wel zeggen dat het kwalitatief me verrast heeft. Uurwerkje loopt vrij nauwkeurig en ook de chronograaf loopt netjes.

1 like

Ik geloof best dat het uurwerk goed zal lopen , daar twijfel ik niet aan. En natuurlijk mag je een Omega/Lemania 1861 uurwerk niet vergelijken met deze Chinese uurwerkjes, maar de Chinezen maken alles na , hele fabrieken staan er die alles nabouwen en ja ook daar wordt kwalitatief met zeer grote regelmaat goede spullen gemaakt. Ik heb thuis een lederen bank staan dat een Italiaanse ontwerper heeft, een Duitse eigenaar en door Chinese vaklui die het onder super toezicht van Duitsers in China wordt gemaakt. Voordeel dat daardoor de prijs betaalbaar blijft de bank zal als hij in Europa wordt gebouwd 2 keer zo duur zijn. Volgens mij doen we het dan niet goed hier in Europa , we prijzen ons dus zelf de markt uit en daar spelen handige jongens op in om Chinese vaklui op te leiden tegen een acceptabele prijs.

10 likes

Dag 6.

15 likes

Zit je nu af te tellen tot die weer weggaat? :roll_eyes: Lijkt me ook deprimerend! :grin:

3 likes