Speedmaster op Speidel twist-o-flex

Op Hodinkee stond een artikel over deze combinatie met o.a. onderstaande foto. Toen een forumgenoot een Speidel te koop had heb ik maar toegehapt om de combi eens uit te proberen. Wat vinden jullie? (Eerste foto van Hodinkee, twee zeer matige van mij).

6 likes

Ik vind het prima staan!

Staat zeker goed. En makkelijk.

Nog eentje…

Sorry, het staat echt voor geen meter.

1 like

Waarom niet?

Niet onaardig bedoeld, maar mijn keuze zou het ook niet zijn.

1 like

Had precies dezelfde gedachte toen ik de add zag; vind het een leuke combi.

Op de foto van Hodinkee ziet het er niet onaardig uit, maar als ik dan jouw foto’s ziet weet ik niet of ik het wel zo mooi vind…

Ik vind het ook wel kunnen. Voor het vintage gevoel geen slechte keuze.

Dat heb ik zelf inderdaad ook een beetje. Irl ziet het er wel weer beter uit vind ik.

Maar even op dit oude dingetje dan…meestal gaat hij al snel weer terug op zijn originele band…

2 likes

Op de Hodinkee foto niet opvallend, op de andere twee wel: de ruimte tussen band en kast. Dit maakt de band ook in mijn ogen niet erg aantrekkelijk.
Ook lijken mij de schakels wat kort, wat de band erg druk maakt bij een al vrij druk horloge. Het horloge komt er niet heel erg mooi mee uit.

Maar misschien is het IRL wel weer heel mooi, als je er uit een andere hoek naar kijkt.

2 likes

Sorry, het zou niet mijn keuze zijn. Maar jij moet het mooi vinden.

Ik vind 't zeker een leuke combi, maar dan enkel als de combinatie tijdscorrect is. Maw als de Speedy oud genoeg is om een tijdscorrecte band te kunnen vormen met deze band die vooral in de 60ies en 70ies ‘in’ was.

Betreft een Speedmaster uit 1984. Tritium, mooi verkleurd, dus een aardige vintage uitstraling. Omdat de band niet origineel is, vind ik zelf het ‘tijdcorrecte’ niet zo belangrijk. Maar ik geloof dat ik er zelf niet zo enthousiast over ben…

Ik zou er ook nooit voor kiezen. Als het staal moet zijn niets zo mooi als de originele band! gelukkig verschillen smaken. Ik vind hem te druk zoals hierbover reeds werd aangehaald!

Ik hou het op leer of de originele stalen band.

Ja weet je, op zo’n Speedy kan bijna alles. Dit is geen uitzondering. Maar ik vind het persoonlijk niet de mooiste optie die ik gezien heb.

Qua look vind ik de combo erg leuk ogen hoor. Ik behoor tot de weinigen die niet-aansluitende endlinks eigenlijk een plus vinden. Ik hou van die rechte endlinks en mooi wat ruimte tussen band en kast…

Mijn ex-Seastar chrono op geveerde NSA met rechte endlinks vond ik echt heerlijk dragen - ik prefereer dit zelfs boven de combo met leren band die ik nu heb:

2 likes