Speedmaster polijsten, wie?

Een speedy van me staat op het punt verkocht te worden maar bij inspectie blijkt er een butsje in de kast te zitten en gaat dus eerst onder de handen genomen dienen te worden.

Ik dacht aan Wesselink en Vreeker die al mooi werk voor me hebben geleverd op een mark II van me.

Kan er op de moment maar een service overheen ook.

Andere suggesties?

Een butsje kan je niet zomaar weg polijsten toch? Dat wordt dan het serieuzere repareer werk.

Denk dat deze nog moet meevallen. Is een miniem afplattingetje aan de zijkant van de kast. aantal micron vanboven en aan de zijkant eraf zou het moeten oplossen denk ik. Het viel pas op op de macro foto’s maar wil graag dat het horloge perfect is als hij terug de verkoop in gaat.

Ik weet niet hoe oud hij is maar bij vintage toch liever een klein butsje dan gerommel aan de kast?

6 likes

Ik kan je Nico Rijsman uit Culemborg adviseren. Hij werkt ook met oplassen, dus geen gepruts met afpolijsten.

Zeker weten.

1 like

Niet! Haal de evt. kosten van de vraagprijs en laat deze beslissing over aan de volgende eigenaar.

Veel kopen liever met korting en de eerste kras dan een gepolijst model…

Gewoon niet!

1 like

Goh vintage, 1995-96 Hesalite sandwich 3572.50

Hmm als wesselink hem voor 300,- kan opmaken dan haal ik dat er wel uit op een richtprijs van 3.500EU medunkt.

W&V is sindskort officieel Omega service punt met de daar bij horende prijzen. Dus die 300 ga je niet halen meer.

Godver, hebben indertijd een mark II voor me heropgemaakt voor 200EU. Dju.

Al meer dan 3 jaar, want was het al toen ik er in 2015 was.

Dan moet het meevallen. Dacht dat heropmaken rond de 250 draaide. Zou nog de laatste facturen moeten opduiken.

Ik trek morgen wel eens wat extra pics en dan moeten jullie eens oordelen wat jullie er mee zouden doen.

1 like

Hmmm, hoe dat precies zit weet ik dan niet. Wel dat recentelijk de prijzen voor servicen van Omega’s omhoog geschoten is. Maar of dat ook geldt voor polijsten/opmaken?

1 like

Wat betreft de prijzen zou ik het niet weten.

Nico Rijsman
Kunstenaar
Zie hieronder

3 likes

Eindelijk eens tijd gehad om fotos op te laden;

Zoals je ziet, miniem blutsje op de rand die wel optisch voor een afplatting zorgt.
Omdat het horloge geen servicegeschiedenis heeft (is sinds een jaar of 2-3 in mijn bezit en verkocht door een bekende Brusselse vintage handelaar een jaar of 5-6 geleden en dan geserviced maar laten we het er op houden dat deze handelaar niet de beste service-reputatie heeft) ga ik hem sowieso toch laten servicen voor verkoop als dat invloed zou hebben op je beslissing :wink:

Shoot!

Vind het best een serieuze buts, daar moet je toch flink wat materiaal voor weghalen. Lijkt mij eigenlijk een gevalletje oplassen. :thinking:
Succes met de beslissing. :+1:

Niet laten opmaken, daarvoor is dit echt te fors. Of zo laten, of inderdaad laten vullen en polijsten. No offence Cody, maar dat zie je toch zelf ook?

1 like

:+1:

:-1:

1 like

Ik zou het zo laten, en tevreden zijn met een iets lagere prijs.

1 like