Speedmaster Pro 2x

Ik ben van plan een Speedmaster Pro te kopen. Nu las ik het bericht van MarcoL over het krassen van het hesalite glas. Nu vroeg ik mij af,als we de versie met hesalite glas vergelijken met de versie met saffierglas, wat zijn dan de voor en nadelen en in hoeverre verschillen deze klokken verder van elkaar?

2: How about de 50th anniversary limited edition (5957 exemplaren) die ook nog verkrijgbaar is. Deze is iets duurder. Loont dit de moeite (met het oog op mogelijke waardestijging in de toekomst) ? Deze klok heeft overigens saffierglas.

Als jullie mij kunnen helpen bij deze vragen, dan mijn hartelijke dank!

Hoi,

Inderdaad ik schrok van de krasjes.Ik heb hem opgepoets en moet zeggen dat dit goed is gelukt.Maar na 2 dagen waren er weer krasjes. Ik leg er mij maar bij neer een horloge blijft toch niet nieuw als je het draagt. Eigenlijk siert het de klok wel. Ik denk dat ik de juiste keuze heb gemaakt door voor de Speedmaster Pro te kiezen,het is en blijft toch het orgineel!!!

Groeten,Marco

Denk ik ook en het zo af en toe wat vertroetelen van het glaasje heeft toch ook wel wat?

Vwb de ltd edition:

Die is net uit en kost list ongeveer 3200,- Hier en daar ook voor 2800 verkrijgbaar. Als je op waardestijging uit bent koop dan voor pakweg 2400 een Speedmaster cal 321 of voor 1500 een cal 861. Die stijgen nu flink. Een nieuw horloge zal voorlopig echt niet in waarde stijgen.

Dat begrijp ik, maar over een periode van 20 jaar? En de 321 en de 861 zijn toch niet meer nieuw te krijgen?

@MarcoL.: Wellicht ligt het ook aan de manier hoe je met je klok omgaat (al begeef ik me met die opmerking op glad ijs!). Als jij na twee dagen weer nieuwe krasjes op je hesalite hebt, dan vraag ik me af hoe het kan dat ik een maand of twee na het oppoetsen van mijn hesalite-glaasje nog altijd vrijwel geen nieuwe krasjes heb. En toch draag ik die van mij zéér regelmatig!

Overigens… Het af en toe laten vervangen van het hesalite-glaasje kost ook geen wereldbedrag.

En Paul, ben je er tevreden mee?

Ja, absoluut zeer tevreden! (tu) (tu) (tu)

Beste Dappel,

Laat je niet van de wijs brengen door die krasjes waar ik het over had.Het valt best mee.Ik wist niet toen ik hem kocht dat dit glas daar gevoeliger voor was dan saffier. Dank zij dit forum ben ik daar achter.
En inderdaad Paul heeft gelijk het is maar net hoe je er mee omgaat.

(Als je kinderen hebt moet je ze er niet mee laten spelen !!!)

Ik ben van mening dat de Omega Speedmaster Prof een van de mooiste horloges is die er gemaakt worden. En gezien de stalenband en het uurwerk ook de sterkste.

Groeten,Marco

Of de Speedy Pro het mooiste horloge is dat er gemaakt wordt, is uiteraard een kwestie van smaak. Maar uiteraard ben ik het wel met je eens! :)-D
Of het ook het sterkste horloge is, waag ik te betwijfelen.

Nou,verder op in het forum ben even kwijt waar precies staat het verhaal van iemand die er een gekocht heeft van een bouwvakker die hem dus ook jaren op de bouw heeft gedragen en na een grondige service beurt was hij weer als nieuw dus.

Positief blijven…

Maar onverwoestbaar bestaat niet

Groeten,Marco

Problemen: bel Ferrie: http://www.vintagehorloges.nl/index.html