Speedmaster Pro of Heuer Carrera Re edition 1964 of ...?

Goed, nu de Speedmaster Pro een paar weken weg is begint het, zoals velen mij al waarschuwden, weer te kriebelen. De Speedmaster Pro had toch wel iets aparts.
Historie, hesalite, een beetje vintage gevoel (mits op de juiste band).

Maar, er moet toch iets vergelijkbaars zijn, wat niet zo 13 in een dozijn is als de Speedmaster Pro?
Al zoekende kwam ik in ieder geval op de Heuer Carrera Re edition 1964.
Op het eerste gezicht een waardige opvolger, maar wel een tikkie kleiner dan de Speedmaster Pro.

Wie heeft er nog meer leuke, verfrissende tips?

4 likes

Goeie keuze die Heuer! Hij is inderdaad wat kleiner maar draagt door het ontbreken van een bezel en de lange lugs zeker niet klein.

De Speedy en de Heuer zouden in ieder geval mijn eerste keuzes zijn als je opzoek bent naar een semi dressy semi sportieve chrono in dit segment.

2 likes

Maar de Heuer wel met witte plaat, uit historisch besef!

8 likes

Sinn 903 of Breitling Navitimer

Breitling Transocean misschien?

Serieus :interrobang:
Dan kan je net zo goed een Swatch voorstellen!

Mijn mening? @Roger_Beep zit lang genoeg op het forum om niet te twijfelen tussen een Omega/Heuer of een Breitling. De Omega en Heuer zitten erg dicht bij elkaar. Sterker, ze maken gebruik van hetzelfde basis uurwerk.
Het zijn ook mijn 2 favorieten en ook ik zal de keuze een keer moeten maken. Allebei is geen optie voor mij want daarvoor lijken ze weer teveel op elkaar.
Beide horloges hebben een geschiedenis waarbij die van de Speedmaster voor mij net iets interessanter is.
De Speedmaster zie je veel vaker dan de Carrera.
De Carrera is geen dresswatch maar misstaat niet bij een pak. Dat vind ik bij de Speedmaster net ietsje minder.
De Speedmaster kan je ook op staal dragen. Dat vind ik bij de Carrera weer minder mooi.

Lastig lastig… Ik wens je veel wijsheid maar ik denk niet dat er een verkeerde keuze bestaat tussen de 2.

3 likes

Had je deze al gezien bij de buren? https://uhrforum.de/heuer-carrera-cs3111-re-edition-1964-a-t342658

1 like

yep, wilde ik juist zeggen. Die lichte plaat met die blauwe secondeaanduiding vind ik waanzinnig fraai (en zeker mooier dan de zwarte plaat)

Jazeker! Ik greep net mis :cry:

Maar inderdaad is dat wel waar mijn hartje sneller van gaat kloppen.

Je slaat de spijker op zijn kop qua verwantschap tussen de Speedmaster en Carrera.
Er waaide van de week ook een hele mooie Leonidas voorbij.
Maar die heeft een lichte wijzer plaat, een beetje zoals @Warroo voorstelde.
Ik ben toch een beetje huiverig voor zo’n lichte plaat…

Jammer, had graag gezien dat die hier op het NL forum kwam :smiley:

Ik zag hem gisteren, ik twijfelde nog maar ik heb de CS3110 Zilveren versie al en die vind ik een stuk mooier, wel goede prijs!

Wat vinden we van deze schoonheid?

1 like

Oehhhh pre-Heuer Carrera, NICE maar net zoals vintage Heuer Carrera’s een mijnenveld. Zoveel frankens in omloop dat dat de reden is om voor een 1964 re-issue te kiezen, de afmetingen van het origineel, plexiglas, mooi Lemania uurwerk, betaalbaar en authentiek

1 like

Hij is ook gevoelsmatig tè laag geprijsd.
Aangezien ik er te weinig van af weet, hier maar vandaan blijven dan.

Die Heuer is zo mooi! Maar ook klein hoor, ondanks de lange lugs. Denk dat je toch gewoon terug naar een speedy moet, waarom niet een leuke limited?

Ik denk dat een speedy pro uiteindelijk nooit minder zal vervelen dan deze Heuer of de aanbevolen Breitlings.

1 like

Ik vrees het ook. Leef alleen nog een beetje in de ontkenningsfase :joy:
Heb al een visje uitgegooid naar degene die mijn Speedy heeft overgenomen (@Atomair) maar die geeft geen sjoege…

Nou vooruit, ééntje die bij mij ook aanklopt:

Bell & Ross Bellytanker
En anders gewoon Speedy!

2 likes

Bellytanker, bijna een koosnaam.

Bellytanker

Bijna hè…

1 like

tjeesssss… moest dat nou echt ?

:slight_smile: