Speedmaster Pro of Reduced?

Forummers,

Ik ben mijn kleine collectie stevig aan het saneren, waarbij ik uiteindelijk mijn Prisma gouden dresswatch, Oris BC chrono en Omega SMP over hou.

Ik wil er nog 1 toppertje bij …, een Speedmaster Pro of een reduced, tweedehands. De verschillen in prijs, ruim e500 en een verschil in diameter.
Ben enorm aan het twijfelen, ondanks budget hen ik er moeite mee een horloge van e1800 +, daadwerkelijk te dragen. Ben dan bang voor krassen en beschadigingen.

Graag jullie adviezen?? Alvast bedankt!

Hier zijn heel veel posts over te vinden. Iedereen met een wat kleinere pols staat vroeger of later voor dit dilemma. Ik heb een 6.5" pols en ben uiteindelijk voor the real deal gegaan. De reden hiervoor was dat de reduced qua verhoudingen een beetje raar oogt. Daarnaast blijf je altijd met het gevoel lopen “had ik nou maar de echte genomen”. En mocht je het horloge ooit willen flippen, dan is een Speedy Pro meer gewild en meer waardevast.

Qua krassen kan ik je niet helpen, maar zo lang het geen krassen op het glas zijn, voegt het voor mij karakter toe aan het horloge. Het verschil tussen een horloge wat net bij S&C uit de vitrine komt en een horloge waarmee je lief en leed hebt gedeeld de afgelopen 10 jaar. Als ik kijk naar een krasje of deukje in m’n Speedy Pro, denk ik: “O ja, dat was in 2012 toen ik aan het verhuizen was.” Of: “Dat was in 2010 op de Tongariro Crossing in Nieuw Zeeland toen ik snoeihard op m’n smoel ging.”

Een tweedehands horloge heeft mits gedragen altijd wel wat krasjes dus daar zou ik niet zo over inzitten.

Toen ik een kras reed in mijn nieuwe auto deed dat pijn in mijn ziel, mijn huidige had er al een paar en dan ga je er gewoon een stuk relaxter mee om. Zo werkt het volgens mij met horloges ook, het blijft natuurlijk wel een gebruiksartikel en als je een kwaliteitshorloge koopt kun je als de schade echt erg is geworden altijd kiezen voor een reparatie of polijstbeurt.

Ik zou gaan voor de Pro :wink:
De reduced is iets uit proportie waardoor de fraaie symmetrie uit de dial weg is.
Ook is de 1861 handwinder een mooier uurwerk dan de ETA chrono die in de reduced zit. Een 2892 met chronomodule.
Mijn pols is 16,5-17 en hij staat prima.

ik vind de pro mooier en ben daarvoor gegaan. daarnaast zijn er versies met open achterkantjes. helemaal prachtig imho

hier n impressie vd mijne http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,1796132,page=1

Telkens als ik een speedmaster topic tegen kom vraag ik me af waarom ik er nog geen heb

:slight_smile:

mie toe :smiley:

De prijs? :wink: