Speedmaster Reduced betrouwbaarheid

Dat wilde ik ook zeggen. Heb je best mooie versies van.

3 likes

Zelf heb ik een Speedmaster Date, deze is misschien goedkoper wat service betreft, maar als het na jaren nodig is, breng ik hem toch naar een Omega service en dan kost het net zoveel als alle andere Speedmasters/chronoā€™s van Omega. Het horloge wordt dan wel weer als nieuw dus.

Als je deze Speedmaster mooi vind, dan zou ik hem gewoon kopen!

3 likes

Kwam terug met n splinternieuw uurwerk. Het vernieuwde verbeterde uurwerk. Omega serviced de oude uurwerken gewoon niet meer.

6 likes

Diemen, PuttmannšŸ‘Œ

Bredevoort, Achterhoek dus een behoorlijk eind rijden vanuit Amsterdam.

2 likes

Wel mooi om te horen dat het voor 300eu kan ipv 750.

1 like

Doen ze bij een service bij Omega niet een complete vervanging van het binnenwerk? Of was het een horlogemaker die de reparatie uitvoerde? Ik zou zeggen dat een vervanging toch de problemen zou oplossen maar dat is te simpel gedacht misschien.

Dat is wel al even geleden, maar het kan nog steeds onder de 400 euro denk ik. Ronald Prins in Cothen beveel ik graag aan en ook Nico Rijsman in Culemborg. Beiden professioneel horlogemaker en heel erg bekend met Omega. :+1::slightly_smiling_face:

Dank voor de tip!

1 like

Bij Omega wordt er volgens mij gewoon een nieuw uurwerk geplaatst

Date om mijn polsje!


39mm En ā€˜n ā€œechteā€!

2 likes

Als je een wat kleinere pols hebt kun je ook gaan voor de Speedmaster Day Date Mark 40 triple date 3520.50.00 gaan (een hele mond vol) Deze is 39mm

Ik heb zowel de Speedmaster Professional als de MK40 TD. Die laatste draagt erg lekker met 39mm ook de band is wat smaller en zit erg comfortabel. Je voelt het horloge veel minder om de pols.

Deze zijn nu nog redelijk betaalbaar vergelijkbaar met een reduced. Maar dan wel met een normaal uurwerk Cal 1150, afgeleid van een ETA 7751. En dus kan bijna elke horlogemaker hem redelijk goedkoop servicen.

En dan hier nog wat plaatjes.

2 likes

Ik ben benieuwd waar die kennis vandaan komtā€¦

Ik heb dit zelf ook vaker gelezen/gehoord, maar heb hier geen bron voor.
Verder zie ik hier zelf ook geen probleem in, behalve de kosten die eraan verbonden zijn. Het is niet echt een ā€˜verzamelbaarā€™ horloge zoals de professional waarbij dat soort dingen nog wel eens een probleem zouden kunnen zijn. (uurwerk/kast/referentie die niet meer overeen komen)

Voor de chronomudule is dit idd meestal het geval.

Dank voor de tip. Ook goed om ze zo naast elkaar te zien. Ben benieuwd hoe de prijzen zich verhouden tot elkaar. Ik ga me straks hier in verdiepen

2 likes

Dat is ook wat ik bedoelde, de chronomodule wordt eigenlijk standaard vervangen door een nieuwe

1 like

Ik zou zelf doorsparen voor de FOIS, Een stuk mooier dan de date en de reducedā€¦ maar dat is natuurlijk mijn mening.

1 like

Was idd meer een reactie op de opmerking van lowieke :+1:

2 likes